13 Ocak 2012 Cuma

SBS denemesinde ayrımcı soru

Bakırköy İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü'nün, ilköğretim son sınıf öğrencileri için bugün yaptığı SBS denemesinde, Ermenilere yönelik ayrımcı bir soru yer aldı. Özel Dadyan Ermeni İlköğretim Okulu'nda gözlemci olarak görev yapan KESK eski Genel Başkanı Sami Evren, soruya görünce okulu terk etti.

İlköğretim son sınıf öğrencilerine yapılan SBS deneme sınavında, Ermenilere yönelik ayrımcı bir soru tepki çekti.

Bakırköy İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ilköğretim son sınıf öğrencileri için bugün Seviye Belirleme Sınavı (SBS) denemesi düzenledi. Sosyal Bilgiler bölümünde yer alan bir soruda, Radikal gazetesinin 23 Aralık 2011 tarihli sayısında Fransa'nın Ermeni Soykırımını inkar yasasına ilişkin manşeti fotoğrafı ile birlikte yer aldı ve şu soru yöneltildi:

"Mondoros Antlaşması sonrası kurulan ve amacı dünya kamuoyunu Ermenilerin yaptığı zulümler hakkında belge ve Fransızca eserler yayınlayarak etkilemek olan aşağıdaki hangi cemiyet daha etkili olsaydı bugün Ermeni meselesiyle ilgili bu gazete haberi yayınlanmayabilirdi?"

a- Kilikyalılar Cemiyeti
b- İzmir Müdafa-i Hukuk Cemiyeti
c- Milli Kongre Cemiyeti
d- Trakya Paşaeli Cemiyeti

Özel Dadyan Ermeni İlköğretim Okulu'nda sınav gözlemcisi olarak görev yapan KESK eski Genel Başkanı Sami Evren, soruda ırkçılık ve ayrımcılık olduğu gerekçesiyle görev yapmayacağını yetkililere bildirdi ve okuldan ayrıldı.

Konuya ilişkin yazılı açıklama yapan Eğitim Sen İstanbul 7 No'lu Şube Başkanı Emin Ekinci, ayrımcılığın her düzeyde yapıldığını sürekli dile getirdiklerini belirtti.

Ekinci, şöyle dedi: Azınlık okullarında okuyan öğrencilerin her sabah 'Türküm doğruyum...' andını okuma zorunluluğu yetmiyormuş gibi bir de bilgi ölçme amaçlı olmayan, yönlendirici sorularla çocuklar rencide edilmekte ya da diğerlerine düşman edilmektedir. Irkçı ve ayrımcı bu yaklaşım ders kitaplarında var olduğu sürece böyle sorularla karşılaşmaya devam edeceğiz."

Ekinci, soruları hazırlayan komisyona soruşturma açılmasını, ders kitaplarındaki her türlü ayrımcılığın kaldırılmasını talep etti.

Sami Evren'in okuldan ayrılmasını da "anlamlı bir tutum" olarak gören Ekinci, "Eğitim Sen olarak ayrımcılığa karşı eşitliği, adaleti, barışı savunmaya devam edeceğiz" dedi.

Kaynak: ETHA