20 Ocak 2012 Cuma

'İşkence yaparak öldürdüler'

Gürümlü Taburu'nda askerlik yapan Yusuf Özdemir, tugay komutanı Mete Sayar'ın emriyle Derecik mezrasında gözaltına alınan köy imamı ve 5 köylünün işkence yapılarak öldürüldüğünü, köy imamının boynuna haç takıldığını söyledi.

Gürümlü Taburu'nda askerlik yapan Yusuf Özdemir, 1993 yılına ilişkin tanıklığını ANF'den Taylan Esmer'e anlattı.

Özdemir, 1993 yılında dönemin Şırnak Tugay Komutanı Mete Sayar'ın emri ile Derecik mezrasından biri köy imamı olmak üzere 7 kişinin gözaltına alındığını hatırlattı. Gözaltına alınanlardan birinin serbest bırakıldığını, köy imamı ve 5 köylüye ise önce işkence yapıldığını belirten Özdemir, "Daha sonra bunları bir jeepin arkasına bağladılar. Taburun içinde bir tur attırdıktan sonra adamları orada taradılar. 6 kişiyi götürüp Tabur'un arka tarafında, helikopter pistine yakın bir yerde gömdüler. Orada gömüldüğü zaman çok büyük meşe ağacı vardı. Oradan yeri tanıyorum" dedi.

'KÖY İMAMININ BOYNUNA HAÇ TAKTILAR'

Yaşadığı vicdan azabı nedeniyle tanıklığını 2 yıl önce anlatmaya başladığını ifade eden Özdemir, şunları söyledi: "Kimsenin bir suçu yoktu. Sonra çok büyük işkence yaptılar. Altı köylüyü orada öldürdüler. Şu anda rahatım, ben inanıyorum ki o adamların hiçbir suçu yoktu. 19 yıl önce olay olmuş. Bundan iki sene önce konuştum. 17 sene hep gece gündüz bunu düşünüyordum. Yani niye o adamları vurdular. Niye? Onlar da evli, barklıydı, çoluk çocukları vardı. Neden vurdular? Bir tane de köy imamı vardı, içlerinde haçı da onun boynuna taktılar" dedi.

'ERMENİ PKK'Lİ İMAM ÖLDÜRÜLDÜ' DEMİŞLERDİ

Yusuf Özdemir'in anlattığı olay, 19 yıl önce Hürriyet gazetesinde "Boynunda haç olan Ermeni PKK'li imam öldürüldü" başlığıyla yer almıştı.

Kaynak: ETHA