22 Ocak 2012 Pazar

Milli Eğitim'den Agos'a yasak

Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okullarda, Agos gazetesinin internet sitesine erişim yasak. Ayrımcı uygulamaya tepkiler var.

Hrant Dink davasında verilen kararın yankıları sürerken, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okullarda Agos gazetesinin internet sitesine giriş yapılmadığı ortaya çıktı. Bakanlığın keyfi yasağına takılan gazetenin Türk Telekom tarafından filtrelendiği belirtildi.

Milli Eğitim Bakanlığı’na bütün okullardaki bilgisayarlarda internet erişimi Türk Telekom’un hazırladığı filtreme programı sayesinde gerçekleşiyor. Ancak Hıristiyan ve Yahudi kuruluşlara ait internet sitelerinde girişin mümkün olduğu okullarda, Hrant Dink’in kurucusu olduğu Agos gazetesini okumak yasak.

Gazetenin “www.agos.com.tr” adlı sitesinin hangi kriter göz önüne alınarak yasaklandığı bilinmiyor.

Türk Telekom Milli Eğitim Bakanlığı’nın “kişisel siteler engellensin” talebi üzerine ve Agos’un da kişi adına kayıtlı olduğu için filtreleme programına takıldığını açıkladı. Ancak gazetenin yetkilileri internet sitelerinin domaini “e-kolay.net”e ait olduğunu belirterek “Yasak böyle basit bir konuda bile ayrımın olduğunu gösterdi” diye konuştular.

Eğitim-Sen İstanbul 1 No’lu Şube Başkanı Barış Uluocak sadece Agos’un değil okullarda birçok siteye girişin keyfi bir şekilde engellendiğine işaret etti.

Kaynak: ETHA