25 Ocak 2012 Çarşamba

Behzat Ç.'ye Balyoz'dan Kim Bahsetti?

Behzat Ç. dizisinin son bölümünde transeksüel bireylere yönelik ayrımcı uygulamalarıyla gündeme gelen Balyoz ekibi, bir trans hakları aktivistini durdurup Behzat Ç.’ye Balyoz’dan kim bahsetti" diye sordu.

Behzat Ç. dizisinin pazar günü yayınlanan 48. bölümünde transeksüel bireylere yönelik ayrımcı uygulamalarıyla gündeme gelen Balyoz Ekibi, dün gece dizide rol alan trans hakları aktivisti Selay'ı durdurup "Behzat Ç.'ye Balyoz'dan kim bahsetti" diye sordu.

kaosgl.org'a konuşan Selay, Balyoz ekibinin Hoşdere Caddesi'nde önünü kestiğini anlattı:

"Balyoz Ekibi' dün gece Hoşdere Caddesi'nde önümü kesti. Sonra 'Sağa çekin ben yanınıza geliyorum' dedim. Arabamı, arabalarının yanına çektim. Şakayla karışık beni tehdit ettiler. Behzat Ç.'ye Balyoz'dan kim bahsetti diye sordular. Ben de 'İçinizde çürük elmalar yok mu?' dedim. 'Biz şimdiye kadar böyle bir şey mi yaptık' diye sordular. Ben de 'isterseniz Ankara'daki bütün transların tanıklıklarını sizinle paylaşabilirim. Trans kadınlara yaptığınız işkence ve kötü muameleyi ve transları nerelere attığınızı hepimiz biliyoruz' dedim."

Pembe Hayat Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Buse Kılıçkaya da dernek üyelerinden polisin kötü muamelelerine ilişkin şikayetlerinin devam ettiğini dile getirdi:

"Emniyet Müdürlüğü Balyoz'un varlığı hep inkar etti. Balyoz Ekibi'nin asayişe bağlı bir ekip olduğu biliniyor. Ve trans bireylerin her alanda karşılarına çıkabiliyorlar. Behzat Ç.'de bu durum gündeme geldi. Öncesinde Balyoz'un yaptığı uygulamalar şöyleydi, kişileri çöplüklere ya da güvenli olmayan yerlere atılıyorlardı.

"Artık trans bireyler örgütlü bir şekilde mücadele ettikleri için Balyoz'un işkencesi şekil değiştirdi. 'Kabahatler Kanunu'na dayandırılarak trans bireylere para cezaları yazılmaya başlandı. Bunun yanında Balyoz Ekibi trans bireyleri suçlu olarak gösteriyor ve hiçbir zaman translara saldıran transfobik saldırganlara ya da 'Eryaman Çetesi' gibi çetelere karşı bir şey yapmıyor."

Balyoz 2001'de kuruldu

Balyoz Ekibi'nin kurulması 15 Ağustos 2001'de "Travestilere Balyoz Timi" başlığıyla yansıdı.
Ankara Emniyet Müdürlüğü'nün "olay çıkaran travestileri etkisiz hale getirmek için özel bir ekip kurduğunu" söylediği ekibin görevi ise "olay çıkararak çevreye zarar veren, polis ekiplerine saldıran, gözaltına alınmamak için kendini kesen travestileri etkisiz hale getirmek"!

Asayiş Ekipler Amirliği'ne bağlı görev yapan Balyoz ekibi, taekvando, judo, karate gibi yakın dövüş uzmanı oldukları söylenen 20 polis, iki komiser, bir başkomiser ve bir emniyet amirinden oluşuyor.

Ekip, dönemin Ankara Emniyet Müdürü Hasan Yücesan'ın "travestilere karşı Asayiş Şube Müdürlüğü'nden özel bir çalışma istemesi" üzerine kurulurken, Yücesan gazetelere verdiği açıklamalarda "travestilere karşı" olmasının sebebleri arasında "gözaltına alınmak istememeleri, kendilerine ait özel otomobillerle müşteri bulmak için trafiğin tıkanmasına sebep olmaları" gibi şeyler var.

Kaynak: Bianet