Amerika’daki Buffalo Üniversitesi’nden iki sosyolog tarafından yapılan bir çalışma; geçtiğimiz on yılda popüler medyada kadınların cinsel obje olarak betimlenmesinde yoğun bir artış olduğunu gösteriyor. Araştırmacılar bin fotoğrafı analiz ederek kadınların yüzde 44 oranında bu şekilde temsil edildiğini gösteriyor.
Amerika’daki Buffalo Üniversitesi’nden iki sosyolog tarafından yapılan bir çalışma; geçtiğimiz on yılda popüler medyada kadınların cinsel obje olarak betimlenmesinde yoğun bir artış olduğunu gösteriyor. Ancak, aynı durum erkekler için geçerli değil; artış var ama ibre kadınlardan yana ağırlıkta. Araştırmacılar bulguların cinsiyet eşitsizliği ve cinsiyetçi temsil anlamında endişe verici olduğunu söylüyor. Buffola Üniversitesi Sosyoloji bölümünden Erin Hatton ve Mary Nell Trautner araştırmada medyadaki cinsiyetlendirme oranını ölçmek için Rolling Stones’un 1967-2007 arasındaki coverlarını kullandıklarını belirtiyor.
1000 fotoğrafın analiz edildiği çalışmadan iki sonuç elde edildi. Birincisi kadın ve erkeklerin görsellerde önceye oranla daha seksi hale getirildikleri. İkincisi, kadınlarda bu oranın daha yüksek olduğu. 1960’larda erkeklerin yüzde 11, kadınların yüzde 44 oranında cinsel nesne olarak sunulduğu, ancak bu oranların 2000’li yıllarda erkeklerde yüzde 17 iken kadınlarda yüzde 83’e yükseldiği belirtiliyor.
Çalışmada analiz edilen fotoğraflarda dudakların rengi, biçimi; dilin kullanılması, çıplak ya da yarı çıplak olma vs. durumlarının değerlendirildiği ‘cinsiyetlendirme ölçeği’ kullanıldı. Buna göre; 0-4 puan seksi değil, 5-10 seskileştirilmiş, 11-23 puan ise hiperseksileştirilmiş olarak kabul görüyor.
Amerika’daki Buffalo Üniversitesi’nden iki sosyolog tarafından yapılan bir çalışma; geçtiğimiz on yılda popüler medyada kadınların cinsel obje olarak betimlenmesinde yoğun bir artış olduğunu gösteriyor. Ancak, aynı durum erkekler için geçerli değil; artış var ama ibre kadınlardan yana ağırlıkta. Araştırmacılar bulguların cinsiyet eşitsizliği ve cinsiyetçi temsil anlamında endişe verici olduğunu söylüyor. Buffola Üniversitesi Sosyoloji bölümünden Erin Hatton ve Mary Nell Trautner araştırmada medyadaki cinsiyetlendirme oranını ölçmek için Rolling Stones’un 1967-2007 arasındaki coverlarını kullandıklarını belirtiyor.
1000 fotoğrafın analiz edildiği çalışmadan iki sonuç elde edildi. Birincisi kadın ve erkeklerin görsellerde önceye oranla daha seksi hale getirildikleri. İkincisi, kadınlarda bu oranın daha yüksek olduğu. 1960’larda erkeklerin yüzde 11, kadınların yüzde 44 oranında cinsel nesne olarak sunulduğu, ancak bu oranların 2000’li yıllarda erkeklerde yüzde 17 iken kadınlarda yüzde 83’e yükseldiği belirtiliyor.
Çalışmada analiz edilen fotoğraflarda dudakların rengi, biçimi; dilin kullanılması, çıplak ya da yarı çıplak olma vs. durumlarının değerlendirildiği ‘cinsiyetlendirme ölçeği’ kullanıldı. Buna göre; 0-4 puan seksi değil, 5-10 seskileştirilmiş, 11-23 puan ise hiperseksileştirilmiş olarak kabul görüyor.
Kaynak: Uçan Süpürge