28 Eylül 2011 Çarşamba

HES Projesi AKP'li Başkanı İstifa Ettirdi

Erzurum Tortum'da Ödük Vadisi'nde yapılacak HES'e karşıtı eylem, Belediye Başkanı Karabey Eroğlu'nu istifa ettirdi.

Erzurum'un Tortum ilçesinde Ödük Vadisi'nde yapılması planlanan hidroelektrik santali (HES) projesine bölge halkı bir yıldır direniyor.

Dün (26 Eylül) Ödük Vadisi'nde yine eylem vardı. İnşaatın yapılacağı bölgeye jandarma ve polisin geldiğini gören kadın, erkek ve çocuklardan oluşan 200 kişilik bir grup, çalışmaların başlayacağı gerekçesiyle eylem düzenledi. Eylemciler, iş makinelerinin önünde toplanıp makinelerin çalışmasını engellemeye çalıştı.

Tortum İlçe Jandarma Komutanı'nın megafonla yaptığı uyarı yapmasına karşın Tortum halkı direnişini sürdürdü. Bunun üzerine Çevik Kuvvet Ekipleri'ne bağlı ekipler, direnişi kırmak için kalkanlarıyla ve biber gazıyla eyleme müdahale etti.

Eylemcilerin taş atarak karşılık vermesi üzerine polisin müdahalesi sertleşti. Bu sırada bayılan Naciye Elmacı'nın (60) öldüğü sanılması ve jandarmanın eylemcilerden bazılarını gözaltına alma çabası üzerine olaylar daha da büyüdü. Olaylar ancak güvenlik güçlerinin bölgeden ayrılmasıyla yatıştı.

Olaylardan sonra, bugün Bağbaşı Belediye Başkanı Karabey Eroğlu, Tortum AKP İlçe Başkanlığı'na bir dilekçe yazarak partisinden istifa ettiğini açıkladı. Belediye meclisinin dokuz AKP'li üyesiyle birlikte istifa eden Eroğlu dilekçesinde "Bağbaşı HES projesi karşısında bizim sorunlarımızı paylaşan partili bulamadığımdan dolayı AKP'den istifa ediyorum" dedi.

Bağbaşı'nda 6 Eylül günü iş makinelerini durdurmak için bir eylem daha gerçekleştirilmiş. Çıkan olaylarda dört kişi yaralanmıştı. 8 Ağustos günü ise bir başka eylem sonrası inşaat şirketi  10 eylemci hakkında suç duyurusunda bulunmuştu.

Kaynak: Bianet