18 Eylül 2011 Pazar

Aile Boyu HES Cezası


Tortum’un Bağbaşı Beldesi’nde HES’e tepki için 6 Eylül tarihinde düzenlenen oturma eylemine katılarak ’Görevi yaptırmamakta direnme’ suçu işledikleri ileri sürülen 14 kişiye 250’şer lira para cezası ile birlikte adli kontrol kararı verilmesi 15 Eylül’de yapılan eylemi etkiledi. Ceza alanlar korkularından son eyleme katılamazken Tortum Sulh Ceza Mahkemesi tarafından CMK109/ 3-b maddesi gereğince HES’in çalışma alanlarına girmesi ve HES’lere karşı eylemlerde bulunan kişilerle ilişki kurmasını yasaklanan Leyla Y., evden çıkamadı. Ortaokul mezunu ve 4 kardeşin en büyüğü olan Leyla Y., 6 Eylül’deki eylemde kesinlikle jandarma ve polise taş atmadığını söyledi.

Aldığı ceza ile adeta bayraklaşan Leyla Y., şöyle dedi: "Hakkımda ’taş attı’ diye bir iftira attılar. Bunun üzerinesavcının karşısına çıktım. Ama kesinlikle taş atmadım. Ben bir genç kızım ve gururumla oynadılar. Bu durum çok ağrıma gitti. Hakim, HES eylemine karışan kişilerle konuşmamı bildirdi. Beldede hepimiz akrabayız. Akrabalarımı görüyorum ama ceza almaktan korktuğum için konuşamıyorum. Eylem oluyor ama ben gidemiyorum. Su hakkımızı savunamıyorum. Cezamın kaldırılmasını istiyorum."

Babası Kemal Y.’nin önceki HES eylemlerinde şirket yetkililerine hakarette bulunduğu iddiasıyla hakkında 5 bin TL tazminat davası açıldığını, baba annesi Şükran Y.’nin 250 TL para ve adli takip cezasına çarptırıldığını anımsatan Leyla Y. annesi Fikriye Y. ile kız kardeşi Ayşegül’ün de jandarma tarafından karakola götürülüp ifadeleri alındığını ve uyarıldıklarını belirtti. Leyla Y., şöyle konuştu:

"Evde sadece 14 yaşındaki Murat ve 7 yaşındaki Fatih’in ceza ve uyarısı bulunmuyor. Verilen ceza ve korkular nedeniyle suyumuzu savunan köy halkını yalnız bıraktık. Ben ne askere ne polise taş attım. Sonuçta onlarda görevlerini yapıyorlar. Suyumuz elden gidiyor. Evde çaresizce oturuyoruz. Bahçeden dışarı bile çıkamıyoruz. Suyumuz giderse biz neyle geçineceğiz bunu düşünen yok."

BABAANNESİ DE CEZALI

Leyla Y.’nin babaannesi 65 yaşındaki Şükran Y.’de 6 Eylül günü HES’e karşı yapılan oturma eylemine katıldığı gerekçe gösterilerek hakkında 250 TL para cezası ve adli kontrol kararı verildi. Taş atacak ve direnecek durumda olmadığını söyleyen Şükran Y. "Bana ceza verdiler. Ne karakol kaldı ne savcılık. İhtiyar bir kadınım. Her gün belediye otobüsüyle jandarma karakoluna gidip imza atıyorum. Ben taş atacak yaşta mıyım?Tek suçum eylem sırasında orada oturmak. Eylem alanına gittiğim için ceza verdiler. Bu yaşlı bir kadına yapılır mı?" diye konuştu.

Öte yandan eylemcilerin avukatı Ercüment Şenol, Leyla Y. hakkında verilen karara itiraz ettiklerini belirterek şöyle dedi:

"Genç kızımız hakkında ’HES’lere karşı eylemlerde bulunan kişilerle ilişki kurması yasaklandı’ kararı verildi. Bağbaşında herkes eylemlere katılıyor. Nasıl olurda böyle bir ceza verilir? Leyla evden çıkmaya bile korkuyor. Hakim yasada olmayan bir suç işliyor. Buna savcı bile itiraz etti. Leyla Y. hakkında verilen ceza umarım yakın zamanda kaldırılacaktır."

DHA
Kaynak: Radikal