6 Eylül 2011 Salı

Eşini andığı için yargılanacak

Kızıltepe eski belediye başkanı Cihan Sincar, 17 yıldır yaptığı gibi 4 Eylül günü de eşinin mezarının başına gitti. Yarın ise adliyede olacak. Nedeni ise, eşini anmak.

DEP Mardin Milletvekili Mehmet Sincar'ın faili meçhul cinayetleri araştırmak için gittiği Batman'da öldürülmesinin üzerinden 18 yıl geçti. 4 Eylül 1993 günü yaşanan saldırının faillerinin tamamı hala cezalandırılmış değil ancak Sincar'ın eşi Cihan Sincar yarın hakim karşısına çıkacak. Nedini ise; mezar başına giderek eşini anmak.

Kızıltepe'de adliyesinde yarın başlayacak olan dava kapsamında Sincar dışında geçen yıl yapılan anmaya katılan çok sayıda kişi de yargılanacak.

'HER ZAMAN ONU ANACAĞIM'

Cihan Sincar, eşini andığı için hakkında açılan soruşturmaların takipsizlikle sonuçlandığını anımsatarak, ilk kez dava açıldığına dikkat çekti. "O benim eşim, her zaman onu anmaya gideceğim. Ben hayatımı ona adadım" diyen Sincar, dava ile ilgili olarak şunları söyledi: "Ben utanacak bir şey yapmadım. Mahkemeye alnım açık gideceğim. Bugüne kadar eşimin katillerinin tamamını yakalamadılar. Ancak eşimi andığım için beni yargılıyorlar. Ceza da verseler eşimi anmaktan vazgeçmeyeceğim. Katiller ile uğraşsalardı daha çok sevinirdik."

Kaynak: ANF