14 Eylül 2011 Çarşamba

Trans bireylere yönelik şiddet durmuyor

İstanbul’un Bahçelievler semtinde, trans seks işçisi E. Ö. iki kişinin saldırısına uğradı.


Kişiler, “Biz senden para istiyoruz” diyerek trans seks işçisine saldırıp, direnen E. Ö.’ü sırtından bıçakladılar. Daha sonra boş bir araziye götürdükleri E. Ö. gaspa karşı direnmeye devam edince saldırganlar E. Ö.’nün boğazını kesip, cep telefonunu, kredi kartını ve parasını alarak kaçtılar.


E. Ö., aldığı bıçak yaralarına rağmen yaklaşık 2 kilometre uzaklıktaki helikopter pistinin içinde bulunan güvenlik kulübesine kadar yürüyerek yardım istedi. Güvenlik görevlilerinin haber vermesi üzerine olay yerine polis ve sağlık ekipleri sevk edildi. E. Ö., Şişli Etfal ve Taksim Eğitim ve Araştırma Hastanelerinin acil servislerinin tadilatta, Okmeydanı Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nin de acil servisinin dolu olmasının bildirilmesi üzerine Bakırköy Dr. Sadi Konuk Eğitim ve Araştırma Hastanesi’ne kaldırıldı. Tedaviye alınan E. Ö.’nün hayati tehlikesinin bulunmadığı belirtildi.

Kılıç:  Suçların arkasında translara yönelmiş sistematik ve politik nefret var

Olay ile ilgili olarak İstanbul LGBTT Dayanışma Derneği Genel Sekreteri Şevval Kılıç Yeşil Gazete’ye bir açıklama yaptı. Kılıç, “Trans bireyler yasal ve kültürel olarak son derece dezavantajlı kılınan insanlar. Seks işçiliği dışında bir meslek icra etmelerine izin verilmiyor. Kamu görevlileri trans yurttaşların durumlarını iyileştireceğine tam tersine davranıyor. Emniyet güçlerince ücra bölgelere itiliyorlar. Trans kadınlar kayıtsız seks işçiliği yaptıklarında suça eğilimli kişilerin kolay hedefi haline geliyorlar. Bu olay gasp gibi görülebilir, ama ben yine yapısal olarak böylesine suçların arkasında translara yönelmiş sistematik politik nefretin olduğunu düşünüyorum. Hükümet, trans yurttaşlara karşı sorumluluk ve görevlerini çok acil yerine getirmeli.” dedi.

Kaynak: Yeşil Gazete