2 Eylül 2011 Cuma

Türkü Söylemeye Altı Ay Açık Görüş Yasağı

Başbakan konuşma yaparken "Parasız eğitim istiyoruz" yazılı pankart açtığı gerekçesiyle 17 aydır tutuklu bulunan Ferhat Tüzer'e şimdi de cezaevinde türkü söylediği gerekçesiyle altı ay açık görüş yasağı getirildi.


Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın 14 Mart 2010'da konuşma yaptığı "Roman Açılımı" toplantısında, "Parasız eğitim istiyoruz, alacağız" pankartı açtığı için Berna Yılmaz'la birlikte 17 aydır tutuklu bulunan Ferhat Tüzer'e şimdi de cezaevinde türkü söylediği gerekçesiyle altı ay açık görüş yasağı getirildi.

Cumhuriyet gazetesinin haberine göre, bayramda oğlunu ziyaret etmek için Kandıra 1 No'lu F Tipi Cezaevi'ne giden anne Hayat Tüzer, oğlunun türkü söyleyerek "Emre itaatsizlik" yaptığı gerekçesiyle kendisiyle görüştürülmediğini söyledi.

"Başbakan sensin, tabii ki talebini sana söyleyecek"

Bir annenin çocuğunu görememesinin çok acı bir şey olduğunu söyleyen anne Tüzer, Türkiye için demokrasi ve özgürlükler ülkesi dendiğini, buna rağmen kendisine bu zulmü yaşatanlara ne diyeceğini bilemediğini sözlerine ekledi.

Dört aydır hiçbir açık görüşe giremediğini, oğluna en son dört ay önce sarılabildiğini söyleyen anne Hayat Tüzer, sözlerine şöyle devam etti:

* Başbakan da olsa sonuçta bir baba. Evlatları var. Beni anlar diye düşünüyorum, ama beni hiç anlamadı. Erdoğan'a mektup yazdım ama hiç yanıt alamadım.

* Ferhat gibi haksız yere potansiyel suçlu olarak gösterilen çocuklara kıyılmasın. Yüreğim 2 yıldır yandı, çok acı çekiyorum.

* Cezaevleri suçlular için, ama benim oğlum suç işlemedi ki... Benim oğlum, milyonlarca öğrencinin sesini duyurmaya çalıştı.

* Kardeşim sen Başbakan'sın. Senden istemesin de gitsin Amerikan Başkanı'ndan mı istesin... Bizim Başbakanımızsın, tabii ki senden isteyecek.

17 aydır tutuklular

Trakya Üniversitesi Makine Bölümü 2. sınıf öğrencisi olan Ferhat Tüzer, iki arkadaşıyla birlikte Başbakan Erdoğan'ın konuşma yaptığı "Roman açılımı" toplantısında  "Parasız eğitim istiyoruz, alacağız" pankartı açtıktan sonra gözaltına alınmış ve Berna Yılmaz'la birlikte tutuklanmıştı.

"DHKP/C terör örgütü üyesi olma" ve "terör örgütü propagandası yapma" suçlarından 15'er yıla kadar hapsi istenen Yılmaz ve Tüzer için savcının beraat istemesine rağmen mahkeme tutukluluk hallerinin devamına karar vermişti.

Üniversitelerinden de atılan 22 yaşındaki Tüzer ve Yılmaz, 17 aydır tutuklu bulunuyor.

Kaynak: Bianet