21 Şubat 2012 Salı

Bu müdür Hitler'i aratır!

Erzurum'da bir ilköğretim müdürü, insanların gen haritasının çıkarılmasını ve doğan çocukların buna göre yok edilmesini istedi. Müdüre göre, suçlular hep fakir!

Dumlupınar İlköğretim Okulu Müdürü Mustafa Aydın, Erzurum Emniyet Müdürlüğü tarafından düzenlenen toplantıda, Hitler'i hatırlatan yorumlar yaptı.

Arjantin ve Brezilya polislerinin suça itilmiş çocuklara "Nasıl bir şiddet uygulayalım" şeklinde tartışmalar yürüttüğünü iddia eden Aydın, insanların gen haritasını çıkararak, 'vatana, millete zararlı' çocukların yürümeden yok edilmesini savundu.

Aydın'ın, Hitler'i hatırlatan sözleri şöyle: "En önemli tespitim, suça meyilli çocukların yüzde 90'ının ailelerinin geçimi sosyal yardımlaşma vakfı tarafından karşılanıyor. Kusura bakmayın, belki biraz anormal gelebilir ama ben şunu istiyorum: Tıp bu kadar gelişti yüz nakli yapılıyor. Emniyette suçluların kanını alıp gen haritası çıkarsınlar. Çocuk doğduktan sonra analizi yapılsın. Vatana, millete, bu ülkeye zararlıysa yürümeden yok edilsin."

Aydın, kendi öğrencileri için ise "hırsız" ifadesini kullandı. "Aile neyse çocuğu odur" diye konuşan Aydın, kimsesiz çocukların sığındığı boş evlerin de yıkılmasını istedi.

Kaynak: ETHA

Eğitim-Sen: Irkçılığın Böylesi!

Eğitim-Sen ırkçı açıklamalar yapan Dumlupınar İlköğretim Okulu Müdürü Mustafa Aydın'ı kınadığı açıklamasında müfredattaki bütün milliyetçi, ırkçı, ayrımcı, ötekileştirici bilgi ve ifadeler güvenilir bir kurul veya komisyonca belirlenip ayıklanmasını istedi.

Dumlupınar İlköğretim Okulu Müdürü Mustafa Aydın'ın "Emniyette suçluların kanını alıp gen haritası çıkarsınlar. Çocuk doğduktan sonra analizi yapılsın. Vatana, millete, bu ülkeye zararlıysa yürümeden yok edilsin" sözleri Eğitim-Sen tarafından basın açıklamasıyla kınandı.

İstanbul 7 Nolu Şube Başkanı Emin Ekinci'nin imzasını taşıyan açıklamada bu şekilde konuşabilen bir insanın, bırakın eğitimcilikle, insan olmakla bile hiçbir ilgisinin bulunmadığı belirtildi.

Mustafa Aydın bu sözleri dün Erzurum'da düzenlenen Emniyet ve Milli Eğitim yetkilileri ile okul müdürlerinin katıldığı "Huzur Toplantısı"nda sarfetmişti. Bu konuşmaya gelen tepkiler üzerine Aydın, bugün açığa alındı.

Açıklamada Aydın'ın sözlerinin bireysel bir aklın değil, arkasında yatan milliyetçilik, ırkçılık ve evrensel insani değerlere karşı düşmanlıkla beslenen siyasal bir düşüncenin ürünü olarak ele almak gerektiğinin altı çizildi.

Emin Ekinci sözlerini şöyle sürdürdü: "Bu hastalık, yıllar boyunca, vatan ve millet sevgisi adı altında, azınlıkları, toplumun çeşitli kesimlerini, gençleri ve hatta çocukları kategorize edip bir kısmını düşman ilan eden ve ardından da bu düşmanlara karşı en sert sindirme araçlarını ve hatta toptan yok edilmeleri gerektiğini meşrulaştıran eğitim ve yönetim sisteminden kaynaklanan ırkçılık hastalığıdır. Ne yazık ki, bu hastalığı zihninde taşıyan 'eğitimci' ve 'yönetici' sayısı, sadece bilinenlerden ibaret de değildir. Mevcut yönetim ve eğitim anlayışı değişmedikçe, evrensel insani değerlere uygun hale getirilmedikçe bu hastalıktan dolayı ortaya çıkacak uygulamalar da bitmeyecektir".

Müfredattaki bütün milliyetçi, ırkçı, ayrımcı, ötekileştirici bilgi ve ifadeler güvenilir bir kurul veya komisyonca belirlenip ayıklanmasını isteyen Eğitim-Sen açıklamayı "Eğitim sistemindeki milliyetçi, ayrımcı, ırkçı uygulamalar en ağır şekilde cezalandırılmalıdır" çağrısıyla tamamladı.

Kaynak: Bianet