1 Nisan 2012 Pazar

'Gözaltında tecavüzle tehdit edildim'

Ankara'daki 2. Hopa davası sanıklarından Çisem Özoğlu, gözaltında tecavüzle tehdit edildiğini bir kez de duruşma salonunda söyledi. Ancak, "polisler yargılansın" talebi yine duyulmadı.

2. Hopa davasında yargılanan kadın muhalifler, gördükleri cinsel işkenceyi bir kez daha anlattı ve işkenceci polislerin yargılanmasını istedi. Ancak mahkeme, şikayetleri yine duymazdan geldi.

Eğitim emekçisi Metin Lokumcu'nun Hopa'da Başbakan Erdoğan'ı protesto ederken polis tarafından öldürülmesini Ankara'da protesto ettikleri için haklarında dava açılan 48 kişinin yargılandığı davada, kadın muhaliflerin "cinsel işkenceye maruz kaldık" ifadeleri öne çıktı.

Ankara 24. Asliye Ceza Mahkemesi'ndeki duruşmada savunma yapan Çisem Özoğlu, gözaltında 5 saat boyunca elleri bağlı olarak tutulduğunu anlattı, "Sözlü ve fiziki tacize uğradım. Gerekli işlemlerim yapılması hususunda işlemleri başlattım. Devletin polisi bana tacizde bulunmuştur. Bunu kabullenemiyorum ve tecavüzle tehdit edildim" dedi.

TEHDİDİN TANIĞI DA VAR

Osman Özyurt da, Özoğlu'nun polis tarafından tecavüz ve tacizle tehdit edildiğini duyduğunu söyledi.

Tuğçe Çetin de, polisin kendisine cinsel tacizde bulunduğunu belirterek, polisten şikayetçi olduğunu belirtti.

Zeynep Ateş ise savunmasında usulsüz bir şekilde gözaltına alındığını, şiddete maruz kaldığını vurgulayarak, "Bu nedenle de fiziksel ve ruhsal olarak tedavi görüyorum. Başkalarının da aynı şekilde şiddet ve işkenceye maruz kaldığına şahit oldum" diye konuştu.

'KULAK ZARIM PATLADI'

Barış Önal, avukat arkadaşı Duygu Demirel'in yakapaça gözaltına alınmasına müdahale etmek isterken gözaltına alındığını hatırlattı, "Gözaltına alındıktan sonra gerek araçta gerekse götürüldüğümüz yerde küfür, hakaret, darp ve cebire maruz kaldım. Bu nedenle de kulak zarım patlamıştır. Ameliyat oldum. Bu hususların mahkemece dikkate alınmasını talep ediyorum. Suç duyurusunda bulunacağım" dedi.

MAHKEME TALEBİ DUYMADI

Ankara 24. Asliye Ceza Mahkemesi, kadın muhaliflerin ve avukatlarının işkence yapan polislerin yargılanması yönündeki talebini dikkate almadı. Mahkeme, "Derhal beraat kararı verilmesi yönündeki talebin incelenmesi suretiyle bu konuda gelecek oturum bir karar verilmesine, bu konuda karar verildikten sonra diğer araştırılması gereken hususlar bakımından gelecek oturum bir işlem yapılmasına karar verildi" dedi.

Kaynak: ETHA