24 Nisan 2012 Salı

İstanbul’da Transfobik Saldırı

İstanbul’da yedi kişinin saldırısına uğrayan LGBT Aktivisti Michelle Demishevich, “Kimse yardım etmedi. Eğer suçlu olan ben olsaydım belki 10 tane şahit çıkardı” dedi.

LGBT Aktivisti Michelle Demishevich, İstanbul, Şişli'de dün gece saat 12:00 civarında köpeği ile birlikte gezerken, kimliği belirsiz yedi kişi tarafından saldırıya uğradı.

Pembe Hayat'ın haberine gore, yoğun bir sekilde fiziksel şiddet uyguluyan zanlılar çevredekilerin bakışları arasında arabalarına binip gittiler. Olay yerine gelen emniyet mensupları, kimlik tespiti yapılamadığını öne sürerek işlem yapılamadığı bildirildi.

Demishevich yaşadığı saldırıyı şöyle anlattı: "Sadece gece köpeğimi gezdirmek için dışarı çıkmıştım. Ne olduğunu anlamadan bir anda saldırıya uğradım. Kimse yardım etmedi. Çok ilginç eğer suçlu olan ben olsaydım belki 10 tane şahit çıkardı. Bu halk neden bu kadar trans kadınlardan nefret ediyor anlamak mümkün değil. Beni ne zaman öldürecek bu nefret diye beklemek kadar iğrenç bir durum yok".

Demishevich, bu nefret saldırılarının ve cinayetlerinin önlenmesi adına artık devletin ciddi anlamda bir şeyler yapması  gerektiğini belirtti.

* Michelle Demishevich'in, Mart ayında İstanbul Bilgi Üniversitesi'nde katıldığı dersle ilgili makale 31 Mart'ta biamag'da yayınlanmıştı.

Kaynak: Bianet