27 Nisan 2012 Cuma

''Bizim devletimiz bir numaralı kadın düşmanıdır''

The New York Times gazetesi, kocası tarafından 6 defa bacağından vurulan G’nin, “Bizim devletimiz bir numaralı kadın düşmanıdır. Bana yardım etmek için devletim nerede?” ifadelerine yer verdi

Türkiye’de kadına yönelik aile içi şiddet yabancı basında artan bir biçimde yer buluyor. ABD’nin çok satan gazetelerinden The New York Times’ın internet sitesinde ve gazetenin uluslararası yayını The International Herald Tribune'de, Türkiye’de kadına yönelik şiddete dikkat çekilen geniş haberde, kocası tarafından 6 defa bacağından vurulduktan sonra İstanbul’da bir kadın sığınma evinde kalan aile içi şiddetin kurbanı 37 yaşında ve 2 çocuk sahibi G’nin yaşadıklarına dikkat çekildi.

Gazete, G'nin yüzünü bir kumaşla örttüğü fotoğrafına da yer verirken, kocasının, annesini kaçırdığını ve kardeşini bıçakladığını ve defalarca polise gittiğini belirten G’nin, “polislerin kendisini kocasına dönmesi için azarladığını, bir defasında da bir memurun, kocasına G’nin bacağını kırmasını böylelikle kaçamayacağını tavsiye ettiğini” söylediğini öne sürdü.

“Bana yardım etmek için devletim nerede?”

Habere göre G, “Bizim devletimiz bir numaralı kadın düşmanıdır” derken, “Kocam bana şiddet göstermeye başladığında 14 yaşındaydım ve şuan 37 yaşındayım ve bütün yardım çağrılarıma rağmen korku içinde yaşıyorum” ifadelerini kullandı.

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın 2002’de iktidara gelmesiyle, AB’ye girmek için kadın haklarına öncelik verdiğine, Ceza Kanunu'nu değiştirdiğine, kadına yönelik ayrımcı olan yasaları kaldırdığına dikkat çeken gazete, ancak analistlerin, kadınların şu an zemin kaybettiği yorumlarına yer verdi.

Türkiye’de kadına yönelik şiddet konusunda yapılan eleştirilere de dikkat çeken NYT, habere G’nin, “Bana yardım etmek için devletim nerede?” ifadesini taşıdı.

ANKA
Kaynak: Haberlink