28 Nisan 2012 Cumartesi

Askerler Suruç'ta çiftçileri taradı, bir yaralı

Urfa'nın Suriye sınırında bulunan Dikmentaş Köyü'nde gece mercimek tarlasını sulamaya giden 5 çocuk babası 41 yaşındaki Mahmut Akbaş, sınırda devriye gezen askerler tarafından tarandı. Askerlerin açtığı ateş sonucu bacaklarından yaralanan Akbaş, hastaneye kaldırıldı.

Urfa'nın Suruç İlçesi'ne bağlı Suriye sınırında bulunan Dikmentaş Köyü'nde, dün gece saat 23.00 sıralarında 41 yaşındaki çiftçi Mahmut Akbaş, mercimek tarlasına giderek sulama yapmak istedi. Bu sırada el feneriyle tarlasını sulamaya çalışan Akbaş'ı fark eden 9 Hudut Taburu'na bağlı askerlerin, Akbaş ve oğlunu taramaya başladığı belirtildi. Askerler tarafından açılan ateş sonucu çiftçi Mahmut Akbaş, iki bacağından vuruldu.

Akbaş'ın 17 yaşındaki oğlu Orhan ile kardeşi Hacı Akbaş, askerlere ateş açmaması için bağırarak uyarıda bulundu. Askerlerin "kaçakçı oldukları" gerekçesi ile sözkonusu kişileri tarandığı iddia edilirken, köylüler kaçakçılık yapmadıklarını, tarlalarını suladıklarını söyledi.

Yaralanan Akbaş'ın kardeşi Hacı Akbaş, yaşananlardan sonra yanlarına gelen 10-15 askerin kendilerine hakarette bulunup, daha sonra tüfeğin dipçiğiyle yaralı abisine vurduğunu iddia etti. Oğul Akbaş ise, yaşanan olayı şöyle aktardı: "Bizim kaçakçılıkla alakamız yok. Askerle aramızda 20 metre bile yoktu. Tarlanın hemen ucunda bizim minibüsün ışıkları açıktı, ona rağmen ateş açtılar. Biz kaçakçı olsaydık ışıklar açık olur muydu? Babam nasıl vuruldu. Ben minibüsün arkasına kaçtım. Ben askerlere yaklaştıkça onlar bize ateş açmaya devam ediyorlardı. Ben askerlere babamı vurdunuz. Babamı kaldıramıyorum babam yaralı. Onlar diyor kaldır götür diyorlar."

Oğul Akbaş, "Ben ağıt yaktığımda askerler bana küfür ediyordu. Telefon yerdeydi. Kendimi telefona yetiştirdim. Amcamı aradım. Jandarma falan gelmedi. Sadece bir jip geldi. O da köyün hemen çıkışında bekledi. Biz tarlada sulama yaparken önce devriye gezen askerler ateş açtı. Ardından kulübedekiler açmaya başladı. İki ayağından bir kolundan vuruldu" dedi.

Kaynak: ETHA