12 Mart 2012 Pazartesi

Öfkeleri bitmiyor

17 yıl önce yaşanan Gazi katliamında yakınlarını yitiren aileler hala çok öfkeli. Acılı aileler, "Katil devlettir. Katil devlet olmasa ceza verirdi" diyor.

12 Mart 1995'de yaşanan Gazi katliamında yakınlarını yitirenler hala adalet arıyor. Bugün Gazi Mahallesi'nde düzenlenen yürüyüş ve anma programına katılan aileler, ETHA'ya konuştu.

Menekşe Poyraz (Zeynep Poyraz'ın annesi): 17 senedir bu acıyı yaşıyoruz. Devlet utansın. Yarın da Sivas mahkemesi var. Dünyanın gözü önünde cayır cayır yaktılar. Eğer onu yargılarsa o zaman mutlu oluruz. Yoksa nefesimiz var oldukta söylüyoruz, bu devlet katildir diyoruz. O dönemin Tansu Çiller, Necdet Menzir, Hayri Kozakçıoğlu, Mehmet Ağar... Devlet bunlara vurun dedi, çocuklarımızı vurdular. Biz bunu hiç haketmedik. Hiç olmazsa alnındaki kiri temizlesin, kardeş olalım, yaşayalım. Böyle yaşanmaz bu ülkede.

Emine Ocak (Hasan Ocak'ın annesi): 17 senedir bu acıyı çekiyorum. Katiller bulunsun.

Aslan Bingöl (Fadime Bingöl'ün eşi): Türkiye Cumhuriyeti devleti böyle olayları meydana getiriyor. Kendilerinin pisliğini örtbas etmek için medyayı da böyle şeylere yönlendiriyor.

Çiçek Yıldırım (Ali Yıldırım'ın annesi): Niye hesabımızı sormuyor, çocuklarımızın kanı yerde kalıyor. Ben bunun için mi yetiştirdim oğlumu, mühendis ettim İngiltere'de okuttum. Niye bizi aramıyor Tayyip Bey, niye bize bakmıyor? 17 senedir gözyaşı akıtıyoruz. Bunu Tayyip bey biliyor, niye suçluları cezalandırmıyor. 17 senedir bittik biz. Minibüse biniyoruz, yanıma polis gelsin şu gönlüm diyor ki şu polise bir bıçak tak gebert. Çocuğumun kanı yerde kaldı, öfkem bitmiyor. Bitmedikçe Tayyip Erdoğan beklemesin ki Türkiye durulur, Türkiye durulmaz.

Mustafa Tunç (Feyzi Tunç'un babası): Adalet yok. Zaten bizi vuran devletti, hala da devam ediyor. Hala insanları öldürüyorlar, kaybediyorlar. Hrant Dink mesela. O insanın ne suçu günahı vardı.

Veli Kaya (Mümtaz Kaya'nın babası): Neden ceza vermiyor, katil devlettir çünkü. Katil devlet olmasa ceza verirdi. Benim oğlum bir askerdi izne gelmişti, neden çekti oğlumu vurdu. Ben adalet istiyorum.

Kaynak: ETHA