26 Mart 2012 Pazartesi

Köpek Gaspına Hapis Cezası

Erzurum’da iki yaşındaki bir köpeği tasmasından çıkararak gasp eden 18 yaşındaki Bayram D. tutuklu yargılandığı Erzurum Üçüncü Ağır Ceza Mahkemesi’nde ‘nitelikli gasp’ suçundan 3 yıl 8 ay hapis cezasına çarptırıldı. 


Mahkeme, gerekçeli kararında işlenen gasp suçunda mağdura söylenen "Biraz daha üstelersen sana işkence yaparım, döverim" sözlerinin tehdit içerikli nitelikli gasp suçu unsurlarını oluşturduğu yönünde görüş belirtti.

‘SANA İŞKENCE YAPARIM’ TEHDİDİ İLE GASP ETTİ

Gasp olayı, iddiaya göre geçtiğimiz yılın Haziran ayında Gürcükapı semtinde meydana geldi. Çırçır Mahallesi’nde oturan 18 yaşındaki Bayram D., iki yaşındaki bir köpeği Gürcükapı semtinde gezdiren Yakup Y, köpeği gezdirirken Bayram D. ile karşılaştı. Yakup Y’nin elinden köpeği almak istediği sırada, ‘Köpek benim değil, emanet’ sözlerine karşılık Bayram D.,’Biraz daha üstelersen sana işkence yaparım, döverim. Git ona de ki Çırçırlı Bayram’ın selamı var’ tehdidi ile köpeği tasmasından çıkardıktan sonra, kucaklayarak kaçırdı. Polise yapılan şikayet üzerine yakalanan Bayram D. çıkarıldığı Sulh Ceza Mahkemesi’nde, ‘nitelikli gasp’ suçundan tutuklanarak Erzurum H Tipi Cezaevine konmuştu.

‘İŞKENCE YAPARIM DEMEDİM’

Erzurum Üçüncü Ağır Ceza Mahkemesi’nde hakkında TCK’nin 149-1 maddesi kapsamında 8 ila 15 yıl arasında hapis cezası istenilen Bayram D. mahkemede, "Yakup Y’nin gezdirdiği köpeği kesinlikle gasp etmedim. Bu köpeği tasması ile gezdirirken yanına yaklaşarak 'bu köpeği çiftleştirme işleminde kullanacağım' diyerek izinle aldım. Ben kendisine 'sana işkence yaparım' sözlerini sarf etmedim. 'Abdullah bu köpeği çok istiyorsa gelip benim kulübeden alsın' dedim." diye konuştu.

NİTELİKLİ GASP SUÇUNDAN 3 YIL 8 AY YAPİS CEZASI VERİLDİ

Mahkeme, 5237 Sayılı TCK’nin 149 maddesi kapsamında 11 yıl hapis cezası verdi. Sanığın suç tarihinde 15 -18 yaş grubunda olduğu dikkate alınarak 7 yıl 4 ay, cezasından takdiren 1/2 oranında indirim yaprak 3 yıl 8 ay hapis cezasına mahkûm etti. Bayram D’nin tutukluluğundaki süreyi ve dosyanın Yargıtay aşamasını dikkate alan mahkeme heyeti sanığın tahliyesine karar verdi.


Kaynak: Erzurum Olay