23 Mart 2012 Cuma

Tortum'daki HES'e durdurma

Devlet Su İşleri, köylülerin yoğun şikayeti üzerine Erzurum Tortum'daki HES inşaatını durdurdu.


Erzurum Tortum'da Bağbaşı Beldesi'nde kurulmak istenen hidroelektrik santrale (HES) karşı halkın yürüttüğü mücadelede bir kazanım elde edildi.

Tortumlu kadınların mücadelesi ve jandarma saldırısıyla gündeme gelen HES inşaatı, Devlet Su İşleri tarafından doğa tahribatına neden olacağı gerekçesiyle durduruldu.

Tortumluların projenin çevreyi tahrip ettiğine yönelik suç duyurusu üzerine yürütmeyi durdurma kararı veren DSİ, inşaat ile ilgili hukuka aykırı faaliyet yürütüldüğünü tespit etti. Projeyi yürüten şirketin verdiği taahhütlere uymadığını da kaydeden DSİ, proje tanıtım dosyasının gerçeklikten uzak, bilirkişi raporunun da eksik ve hatalı olduğunu ortaya koydu.

HES'leri protesto eyleminde jandarma tarafından yerlerde sürüklenen kadınlar hakkında, "güvenlik güçlerine hakaret" iddiasıyla dava açılmış, 17 yaşındaki Leyla Yalçınkaya HES mücadelesinin simge ismi haline gelmişti. Tortum Sulh Ceza Mahkemesi'ndeki davanın bir sonraki duruşması 10 Nisan tarihine ertelemişti.

Kaynak: ETHA