14 Mart 2012 Çarşamba

Askerlik Yapmamanın Bedeli: Sivil Ölüm

Kocaoğlu, askerlik yapmak istemediği için on yıldır kimliksiz bırakılarak sivil ölüme terk edilmiş durumda. Ne çalışabiliyor, ne evlenebiliyor ne de tedavi olabiliyor...

Necip Fazıl Kocaoğlu, on yıldır asker firarisi. Beş kez askeri cezaevinde yatmak zorunda kaldı; şu an cezaevinde değil. Kayseri'de sürdürüyor yaşamını. Ancak on yıldır kimliksiz. Bu on yılın ilk beş yılını aralıklarla askeri cezaevlerinde geçirdi. Son beş yılda da tam anlamıyla "sivil ölüm"e mahkum edilmiş durumda.

Kocaoğlu, sekiz ay askerlik yaptıktan sonra dayanamamış ve firar etmiş. Toplam yedi kez firar ettiğini söyleyen Kocoğlu, askerliğini tamamlamamanın bedelini sivil ölümle, yani çalışamamakla, para kazanamamakla, evlenememekle, hatta hastaneye bile gidememekle ödüyor.

"Türkiye askeri cumhuriyeti..."

bianet'e mesaj gönderen Kocaoğlu, durumuyla ilgili yaptığı açıklamada, askeri makamların nüfus cüzdanına el koyması nedeniyle çalışamadığını, ağır hasta olmasına rağmen hastaneye gidemediğini belirtti.

"Bu halim askeri cezaevini aratmıyor. Yıllardır bir odada yaşıyorum. Onuncu yılımda bu hayattan kurtulmak istiyorum."

Bu yaza "sivil ölü" olarak girmek istemediğini söyleyen Kocaoğlu, annesi ve kız kardeşiyle yaşadığını, ailede çalışabilecek durumda olan tek kişinin kendisi olmasına rağmen, kimliksiz olması nedeniyle çalışamadığını, evden bile çıkamadığını söyledi.

"Arkadaş, eş, dost yok; içim acıyor. Hayatı seyrettire seyrettire çürütüyorlar beni; ölümümü seyrettiriyorlar. Testere filmini seyrettiğimden beri 'O testere Türkiye askeri cumhuriyetidir' diyorum."

"Hayatı seyrettirerek idam ediyorsunuz"

Kayseri'de yaşayan Kocaoğlu, savaskarsitlari.org'a gönderdiği mektubunda da "Hakkımı bu dünyada mı vereceksiniz, ahirette mi?" diye soruyor ve ekliyor:

* 2002'den bu yana asker firarisiyim. Bu nedenle hiçbir işte çalışamadım, evlenemedim, ailem çok fakir olduğu için kirayı ödeyemiyoruz. Hakkımızda haciz işlemleri var.

* 20'li yaşlarımı göremedim. Şu an 30 yaşındayım. Ancak sekiz ay askerlik yapabildim. Dayanamadım, yedi defa firar ettim. Bana eziyet ettiler.

* Son beş yıldır evdeyim. Evden üç, dört ayda bir kez çıkabiliyorum. İyice hastalandım ama hastaneye gidemedim.

* Hiç eşim dostum arkadaşım olmadı. Unutulmam, düşünülmemem, tekraren cezalandırılmam hangi zamanda hangi insanlık tarafından kimlere yapıldı? Bana işkence yapıyorsunuz, öldürüyorsunuz beni.

 * 10 senedir iş, para, eş yok. Sivil ölü gibiyim. Bir çok ülkede benim gibilere böyle davranılmıyor; belki idam ediyorlar ama o da hemen oluyor. Beni yaşatarak hayatı seyrettire seyrettire idam ediyorsunuz. 

Kaynak: Bianet