4 Şubat 2012 Cumartesi

Kadının değil erkeğin beyanı esas alındı

Çorum'da tecavüz suçlamasıyla yargılanan başkomiser, "Kendi rızasıyla ilişkiye girdik" şeklindeki ifadesi üzerine serbest bırakıldı. 17 yaşındaki mağdur genç kadının "Bana tecavüz etti" sözü ise dikkate alınmadı.

Çorum'da görülen bir tecavüz davasında, yine kadının beyanı dikkate alınmayarak tecavüzle suçlanan erkek serbest bırakıldı.

Çorum'un İskilip İlçesi'nde lise öğrencisi S.D. ilçe emniyet müdürlüğüne başvurarak başkomiser Metin M'nin tecavüzüne uğradığını söyledi. Genç kadın, "Beni rahatsız edenler olduğu için kendisinden yardım istedim. Beni koruyacağını sandım. Konuşmak için beni evine çağırdı. Evine gittiğimde bana saldırdı. Bir eliyle ağzımı kapattı. Diğer eliyle de külotlu çorabımı çıkardı. Sonra da bana tecavüz etti" dedi.

Bunun üzerine gözaltına alınıp hakim karşısına çıkartılan Metin M. tutuklandı. Evli ve 2 çocuk babası başkomiser dün görülen ilk duruşmada suçlamaları reddederek, "Hata yaptım. Nefsime yenildim. O günlerde eşim şehir dışındaki ailesinin yanında olduğu için yalnız yaşadığımı biliyordu. Kendi rızasıyla ilişkiye girdik" iddiasında bulundu. Metin M, genç kadınla defalarca telefonla konuştuğunu, kendisine mesaj çektiğini ileri sürdü, "İnsan tecavüzcüsüne mesaj çeker mi" dedi.

Mahkeme, tecavüzle suçlanan Başkomiser Metin M'nin bu ifadesi üzerine tahliye kararı verirken, telefon kayıtlarının ve mesajların incelenmesi için duruşmayı erteledi.

Kaynak: ETHA