1 Şubat 2012 Çarşamba

Öldüremediği için tahliye edildi!

Boşanma davası açan eşini falçatayla doğrayan Vedat Yılmaz, mahkeme tarafından sadece yaralamadan mahkum edildi, ardından “iyi halden” tahliye edildi.


Adana’da kendisine boşanma davası açıp, korkusundan Adana’ya tayinini isteyen eşi Özlem Yılmaz’ı falçata ile boğazını keserek öldürmeye kalkışan kamyon şoförü Vedat Yılmaz, 5 yıl hapis cezasına çarptırılıp tahliye edildi. Karara isyan eden öğretmenin avukatı, “Sanık müvekkilimi 10 bıçak darbesiyle boğazını kesmeye çalışmıştır. Yoldan geçen doktor müdahale etmeseydi ölecekti. Az bir ceza ile serbest bırakıldı” dedi.

Kamyon şoförü Vedat Yılmaz ile 2’nci evliliğini yapan Türk Dili ve Edebiyatı öğretmeni 1 çocuk annesi Özlem Yılmaz, şiddetli geçimsizlik yüzünden ayrılmaya karar verdi. Aile Mahkemesi’nde boşanma davası açan Yılmaz, tayin isteyerek 14 Şubat 2011’de Gebze’den Adana’ya gelerek Enver Kurttepeli Anadolu Lisesi’nde görev yapmaya başladı. İddialara göre Vedat Yılmaz da eşinin arkasından Adana’ya gelerek takip etmeye başladı. Eşi tarafından ölümle tehdit edilince Gebze ve Adana Cumhuriyet savcılıklarına şikayette bulundu.

Özlem öğretmenin yolu 22 Şubat 2011’de sabah saatlerinde görev yaptığı okula 50 metre kala Vedat Yılmaz tarafından kesildi. Vedat Yılmaz, üzerinde taşıdığı falçata ile eşine saldırdı. Sağ yanaktan kulak memesine kadar uzanan 9 santimetre, enseden başlayıp sol kulak memesine kadar uzanan 12 santimetre, bunun altında 15 santimetre, boyun solda 10 santimetre derin kesiler oluşan Özlem Yılmaz kanlar içinde yere yığılırken, yaya olarak kaçmaya çalışan Vedat Yılmaz, olay yerinde yakalandı.

Tutuklanan ve yaklaşık bir yıldır Adana 5’inci Ağır Ceza Mahkemesi’nde ‘Eşini öldürmeye teşebbüs' suçundan 20 yıla kadar hapis cezası istemiyle yargılanan Yılmaz, karar duruşmasına çıktı. Eşini öldürmeye teşebbüs etmediğini ve 13 bin 500 lira alacağı olduğunu iddia eden Yılmaz, “Olay günü paramı almaya gittim. Otobüsten inince ‘Özlem ne yaptın?' dedim. Bana küfür etti. Elini çantasına atınca ben de etkisiz hale getirmek için maket bıçağımı çıkarttım. Boğuşma sırasında yüzü kesildi. Kendine gücüm yetmediği için maket bıçağıyla müdahale ettim. Ben 60 kilo o 100 kilo. Evlilik yaşamımızda kaba kuvvet olarak kendisine gücüm yetmiyordu. Etkisiz hale getirince bıraktım, bıçağı da attım. Polislerin gelmesini bekledim. Kaçma imkanım vardı, kaçmadım. Art niyetli olsaydım daha önce öldürürdüm” dedi.

Duruşmada yüzündeki ve boynundaki yara izlerini mahkeme heyetine göstererek ağlayan Özlem öğretmen, "O gün nöbetçiydim. Otobüsle okulun önünde indim. Öğrencilerim de indi. O anda üzerinde siyah palto olan biri aniden üzerime atladı. Ne olduğunu anlamadım. Elindeki maket bıçağıyla boğazımı kesmeye başladı. Ellerimle boğazımı tutmaya çalıştım. Ellerimde kesildi. Ben ve öğrencilerim şok oldu. ‘Yapma' dedikçe boynumu kesmeye devam etti. Boynumdan kanlar fışkırdığını görünce, boğazımı keserek öldüreceğini sandım. O anda Kelime-i şahadet getirdim. Parmaklarımı kullanamıyorum. İmza bile atamıyorum. Yüzümdeki kesik yaraları yüzünden insan ortamına çıkamıyorum. Ayrıca, her okula gidiş gelişimde o an aklıma geliyor. Psikolojimi bozuyor” dedi.

Mahkeme heyeti, ‘Eşini öldürmeye teşebbüs’ suçundan yargılanan Yılmaz’ın suçunu yaralama suçu kabul etti. Yılmaz önce 2 yıl hapse mahkum edildi, suçu planlı şekilde maket bıçağıyla işlemesi ve yara sayısının fazla olması nedeniyle cezası 6 yıla çıkartıldı. Duruşmadaki iyi hali nedeniyle de cezası 5 yıla indirildi. Mahkeme, ayrıca, Yılmaz’ı tutuklu bulunduğu süreyi de göz önünde bulundurarak tahliye etti.

Karara, Özlem Yılmaz'ın avukatı Eda Deveci Uslu tepki gösterdi. Duruşma çıkışı avukat Uslu, karara itiraz edeceklerini belirterek, “Sanık müvekkilimi 10 bıçak darbesiyle boğazını kesmeye çalışmıştır. Yoldan geçen doktor müdahale etmeseydi ölecekti. Az bir ceza ile serbest bırakıldı. Korkuyoruz. Bu olay böyle kalmayacak, yarın bir gün Özlem’i de beni de öldürebilir. Şu an isyan ediyorum. Verilen karara diyecek bir şey bulamıyorum” diye konuştu.

Kaynak: ETHA