14 Nisan 2012 Cumartesi

Gebze'de öğrencilerden kefenli protesto

Gebze'de lise ve dershane öğrencileri, 3 öğrencinin YGS sebebiyle yaşamını yitirmesini, kefenli, tabutlu eylemle protesto etti.


Gebze'de lise ve dershane öğrencileri, sınav sistemini protesto etmek için yürüyüş düzenledi.

Yeniçarşı Ördekler'de bir araya gelen lise öğrencileri, sloganlarla Eskiçarşı Tarihi Çeşme'ye yürüdü. Yürüyüş boyunca, "Eşit, parasız, bilimsel eğitim", "Sınavlara inat yaşasın hayat", "YGS, LYS, hepsi ölüm, hepsi işkence" sloganlarının atıldığı eyleme yaklaşık 100 öğrenci katıldı.

ÖĞRENCİLERDEN TABUT VE KEFEN

Öğrenciler, Yükseköğretime Geçiş Sınavı'nda 2 öğrencinin intihar etmesini, 1 öğrencinin kalp krizi geçirerek ölümünü protesto etmek için sembolik tabut taşıdı. 3 öğrenci, yaşamını yitiren öğrencileri temsilen isimlerinin yazılı olduğu kefen giydi.

'EMEKÇİLERİN BÜTÇESİ EĞİTİME GİDİYOR'

Eskiçarşı Tarihi Çeşme önünde önce küçük bir tiyatro gösterimi yapan liseliler, ardından açıklama yaptı. Öğrenciler, eğitim sisteminin sermayenin hizmetine girdiğini kaydederek, "Eğitim, kamu hizmeti olarak görülmemekte; özel sektöre devredilmektedir. Özel sektöre devredilen eğitim sistemi ile hayat yarışına zaten geride başlayan emekçi çocuklarının aileleri, çocukları başka bir yaşam sürsün diye bütçelerinin neredeyse tamamını eğitime yatırmaktadır" diye konuştu.

Lise öğrencileri, Soner Semih Sipahi'nin annesinin dersane borcunu ödeyemediği için cezaevine girmesi üzerine intihar ettiğini hatırlatarak, 2012 YGS sınavında 3 öğrencinin yaşamını yitirmesini protesto etti.

Eyleme, ESP, ÖDP, EMEP ve Eğitim-Sen ile öğrenci velileri de destek verdi.

Kaynak: ETHA