7 Nisan 2012 Cumartesi

Basına açıklama yapan işçi işten atıldı

Ada Tersanesi'nde çalışan Murat Ateşoğlu, basına iş cinayetine ilişkin açıklama yaptığı için işten atıldı.

Gerekli işyeri güvenliği önlemlerini almayarak işçilerin ölümlerine neden olan patronlar, iş cinayetlerinin duyulmaması için de işçiler üzerinde baskı kuruyor. Ada Tersanesi'nde iki işçinin yaşamını yitirdiği patlamaya ilişkin olarak televizyonlara açıklama yapan Murat Ateşoğlu adlı işçi işten çıkartıldı.

3 aydır Ada Tersanesi'nde çalışan Ateşoğlu, gelişmeleri şöyle anlattı:

"Patlamanın olduğu gün izinliydim. Patlama olduğunu duyar duymaz tersanenin önüne geldim. Patlamada yaşamını yitiren arkadaşlardan birisinin Ali Sağdıç olduğunu öğrendim. Ali Sağdıç benim yardımcım olarak çalışıyordu ve sekiz yıldır arkadaşımdı. Ada tersanesinde çalıştığımdan dolayı televizyoncu ve gazeteci arkadaşlar benimle röportaj yaptılar. Onlar sordu, ben de gerçek neyse onu anlattım. Bir gün sonra arkadaşlarımın cenazesine gittim. Ertesi sabah yani bu sabah işe gittiğimde güvenlikçiler beni içeriye almadı,'kovuldun' dedi. Gerekçesini sordum, 'Medyada çıkan konuşmalarından dolayı' dediler.Patronla konuştum, 'Bu yaptığınız çok ayıp ve çirkin' dedim. O da, 'Yapacak bir şey yok, seninle artık çalışamayız, pazartesi günü gel hesabını
kestir' dedi."

'ADALET, TERSANELERDE İŞ BAŞI YAPMIYOR'

Ateşoğlu'nun işten çıkartılmasına tepki gösteren LİMTER-İş Sendikası, "İşte tersanelerde hal böyle. Adalet tersanelerde bir türlü iş başı yapmıyor" dedi.

Sendika açıklamasında şu sorulara yanıt istedi:

"Ada tersanesinin sahibi hangi yasaya dayanarak işçi arkadaşımızı işten atıyor?

Türkiye Cumhuriyeti yasalarının bu şahıs için geçerliliği yok mu?

Yasalar bu şahsı bağlamadığına göre, kime güveniyor, bu cesareti kimden alıyor?

Türkiye Cumhuriyeti yasalarında 'televizyonlara demeç vermek işten kovulma gerekçesidir' diye bir madde var mı?"

"Yasaların bir hükmü varsa, Ada patronunun da yasalara uyma gibi bir zorunluluğu vardır" diyen LİMTER-İş Sendikası, Çalışma Bakanı'nı göreve çağırdı. Sendika, "İşçi arkadaşımız işine devam etmek istiyor. Dolayısıyla Ada tersane patronunu keyfi davranıştan vaz geçmeye, yasalara uymaya davet ediyoruz. DİSK/Limter-İş sendikası olarak işçi arkadaşımızın sonuna kadar yanında olacağımızdan şüphe duyulmasın" dedi.

Kaynak: ETHA