10 Nisan 2012 Salı

Katliam tersanesinde basınla konuşan bir işçi daha işten atıldı

Ada tersanesinde geçen hafta meydana gelen iş cinayetinin ardından basına açıklama yapan bir işçi daha işten atıldı.

Tuzla tersaneler bölgesinde 5 Nisan'da meydana gelen ve iki işçinin hayatını kaybettiği iş cinayetinin ardından, gazetecilere açıklama yapan Turan Güler (41) adlı işçi işten atıldı.

Patlamanın şiddeti ile kulağında sorun olan Güler'e, dün iş yerine gittiğinde işine son verildiği bildirildi.

İki çocuğu olan Turan Güler'in beş aydır Ada tersanesinde taşçılık yaptığı öğrenildi.

İşten atılmasına ilişkin açıklama yapan Turan Güler, şöyle konuştu: "Kaza meydana geldikten sonra iş paydos oldu. Zaten çalışacak durumda değildik. Arkadaşlarımızın cesetleri parçalanıp etrafa saçılmıştı. Ben dışarıya çıktığımda basın bana soru sordu, ben de cevapladım. Pazartesi patlamadan dolayı kulağımda sorun oldu ben de rapor aldım doktora gittim. Pazartesi geldiğimde Hakan isimli başmühendis ile Tarkan isimli müdür gazeteye verdiğim demeci kastederek seninle bu şekilde çalışamayız diyerek işime son verdiler."

Güler'in işten çıkarılmasına tepki gösteren Limter-İş Sendikası da "Çalışma Bakanı'na soruyoruz: Bu memlekette Çalışma Bakanı var mı? Varsan ses ver" dedi.

Aynı tersanede yine aynı gerekçe ile Murat Ateşoğlu adlı işçi de işten çıkarılmıştı.

Kaynak: ETHA