13 Nisan 2012 Cuma

'İhbar gelmezse denetim yapmayız'

Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü'nde çalışan memurların tanıklığı, iş cinayetlerinin özeti gibi: İhbar gelmezse, denetim yapmayız.


Davutpaşa'da 21 işçinin ölümüne, 117 işçinin yaşamını yitirmesine neden olan patlamayla ilgili açılan davanın 11. duruşması bugün Bakıköy 6. Ağır Ceza Mahkemesi'nde görüldü.

Patlama, ruhsatsız maytap atölyesinde, 31 Ocak 2008 tarihinde yaşanmıştı. Zeytinburnu Belediye Başkanı Murat Aydın'la ilgili soruşturma talebi İçişleri Bakanlığı tarafından reddedilmiş, Danıştay'ın söz konusu kararı iptal etmesi üzerine aileler tekrar suç duyurusunda bulunmuştu.

BELEDİYE BAŞKANI SANIK SANDALYESİNE OTURACAK

İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı'nın, Murat Aydın hakkında takipsizlik kararı vermesi üzerine, başvuran ailelerin çabasıyla, İstanbul 6. Ağır Ceza Mahkemesi takipsizlik kararını kaldırdı.

Belediye Başkanı Murat Aydın için ek iddianame yazılması ve dosyayla birleştirilmesi bekleniyor.

Duruşmaya, tutuksuz sanıklarla patlamada yaşamını yitirenlerin yakınları katıldı. Duruşmada, 2004-2008 yılları arasında Zeytinburnu Belediyesi'nde görev yapmış 5 memurla, patlamanın yaşandığı binada daha önce kiracı olarak atölye işleten Emin Nedim Gülkaç dinlendi.

'RUHSATA BAŞVURURSA DENETİM YAPARIZ'

Duruşmada tanıklık eden memurlar, Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü'nün, ruhsat başvuruları ya da ihbar ve şikayet üzerine denetim yaptığını, kendiliğinden herhangi bir denetim yapmadıklarını belirterek, kaçak olarak çalışan ve hakkında şikayet olmayan bir işyerini tespit etme imkanlarının bulunmadığını kaydetti.

MEMURUN YÖNETMELİKTEN HABERİ YOK

Görevli memurlara, Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü elemanlarının görevi gereği istediği zaman bölgesindeki istediği iş yerinde denetim yapma hakkı olduğunun hatırlatılması üzerine, memurlar; ruhsat başvurusu ya da ihbar dışında denetim yapmadıklarını, amirlerinin görevlerini hatırlatmadığını, emir vermediğini ifade etti.

Tanık memurlar, yönetmeliğe dair ayrıntılı bilgilerinin olmadığını ve yönetmeliğe dair eğitim almadıklarını belirtti.

BAKMIŞ AMA GÖREMEMİŞ

Tanık Şevket Bayman, denetlemeye gittikleri iş yerlerinin etrafına da baktıklarını söyledi ancak Bayman, patlamanın olduğu binada başka bir işyerinin denetlenmesine rağmen, kaçak maytap atölyesinin neden tespit edilemediğine ilişkin soruları yanıtlayamadı.

'BEDELİNİ İŞÇİLER ÖDER'

Patlamanın olduğu iş hanında daha önce tekstil atölyesi işleten Emin Nedim Gülkaç ise, Türkiye'de çok sayıda iş cinayeti yaşandığına dikkat çekerek, "Türkiye'nin ayıbıdır bu, her yerde aynı şeyler yaşanır, bedelini işçiler öder" diye konuştu.

'YİNE BİR SÜRÜ RUHSATSIZ YER VAR'

Gülkaç, Zeytinburnu bölgesinde çok sayıda kaçak atölye olduğunu ifade etti, "Şimdi gidip gezseler, yine bir sürü ruhsatsız yer bulurlar" diye konuştu.

Duruşmada, patlamanın yaşandığı işyerini tespit eden ve ifadesi talimatla alınan iki zabıtanın mahkemede dinlenmesi talebi reddedildi. Bir sonraki duruşma 14 Eylül tarihinde görülecek.

AİLELER AÇIKLAMA YAPTI

Aileler, her duruşma öncesinde olduğu gibi, Bakırköy Adliyesi önünde basın açıklaması yaptı.

Aileler adına açıklama yapan İdris Çabuk, sorumluluğu olan herkesin yargılanmasını istediklerinin altını çizerek, "Sayısız engellerle karşılaştık. Anladık ki, adalet kendiliğinden tecelli etmiyor, acımız yetmiyor. Yılmayacağız, kaybettiklerimize ve kendimize daha güzel-adaletli bir hayata inancımızdan takibimizi sürdüreceğiz" diye konuştu.

'PATLAMA YERİ PARK YAPILSIN'

Son günlerde çok sayıda işçinin, iş cinayetlerinde yaşamını yitirdiğine dikkat çeken Çabuk, iş cinayetlerinde yaşamını yitirenlerin aileleriyle buluşmak istediklerini duyurdu. Patlamanın yaşandığı yerin, iş cinayetlerinde yaşamını yitirenlerin anısına park yapılması isteyen Çabuk sözlerini, "Çaresi yok, sorumlular yargılanacak. Bir daha Davutpaşalar olmasın diyoruz" diyerek noktaladı.

Kaynak: ETHA