16 Mart 2012 Cuma

Türkiye'de İLK: Aksaray Üniversitesi Hayvan İncelemelerini Alternatif Yöntemlerle Yapacak

Aksaray Üniversitesi Senatosu üniversitenin ilgili birimlerinde eğitim-öğretim amacıyla yapılan ölü veya canlı hayvan diseksiyonu (incelemek üzere hayvan kesmek) yerine bilgisayar programları, görsel videolar, maket modeller gibi alternatif yöntemlerin kullanılması yönünde karar aldı. 


Konuyla ilgili açıklama yapan Yrd. Doç. Dr. Mustafa Cemal Darılmaz, Aksaray Üniversitesi'nin bu kararının ülkemizdeki üniversitelerde ilk olduğunu belirterek, bu kararın diğer üniversiteler tarafından da örnek alınmasını beklediklerini söyledi. Yüksek öğretimde olduğu gibi orta öğretimde de ölü veya canlı hayvan diseksiyonu yapıldığını, bu konuda da Milli Eğitim Bakanlığı'nın harekete geçmesi için girişimde bulunacaklarını belirtti.

Yrd. Doç. Dr. Darılmaz, deney hayvanlarının oldukça fazla kullanıldığı alanlardan birinin eğitim-öğretim faaliyetleri olduğunu, bu amaçla yapılan canlı veya ölü hayvan diseksiyonu yerine alternatif yöntemler geliştirildiğini söyledi. Bu yöntemlerin gerçeğine çok benzeyen yöntemler olduğunu ve birçok ülkede hızla yaygınlaştığını belirterek, alternatif yöntemlerin başında bilgisayar simülasyon programları geldiğini, bunun yanında videolar ve maket modellerinde kullanıldığını sözlerine ekledi. Bu alternatif yöntemlerin öğrenciye ölü veya canlı hayvan diseksiyonu yapmaktan daha çok bilgi verdiğini ve canlıya zarar vermeden inceleme yapma olanağı sağladığını vurguladı. Eğitim-öğretimde canlı veya ölü hayvan diseksiyonu yapılan birimlerdeki öğrencilerin, yaşayan canlılara karşı daha insani ve sorumlu bir tutum sergilemeleri gerektiğini söyleyen Yrd. Doç. Dr. Darılmaz, canlıların değerinin daha iyi anlaşılması ve bilime karşı daha pozitif bir bakış açısı kazanılması için alternatif diseksiyon yöntemlerinin daha etkin kullanılması gerektiğini belirtti.

Cihan Haber Ajansı
Kaynak: Haberler.com