5 Ekim 2014 Pazar

Arınç'tan, kurban yorumu getiren Leman Sam'a: "Zavallı, Edepten Yoksun"

Başbakan Yardımcısı Arınç, Leman Sam'ın "IŞİD ile bıçağını masum bir hayvanın boğazına dayayan aynı duygudadır" açıklamasına "zavallı", "edepten yoksun", "aymaz" gibi ifadelerle karşılık verdi.


Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç, sanatçı Leman Sam'ın "Benim için IŞİD ile bıçağını masum bir hayvanın boğazına dayayan aynı duygudadır" açıklamasına, "Bir cellatlar grubunun yaptığı işle kurban kesmeyi yan yana getiren bu zavallıyı kınıyorum" diye karşılık verdi.

Arınç, AKP İl Başkanlığı'nca Merinos Atatürk Kongre ve Kültür Merkezi'nde düzenlenen bayramlaşma töreninde Sam hakkında “edepten yoksun” gibi ifadeler kullanırken, Başbakan Davutoğlu’nun geçtiğimiz hafta Aysel Tuğluk’a “edepsiz” dediğini hatırlattı.

Arınç şöyle konuştu:

"Şimdi bugün buraya gelirken, geçen Ramazan Bayramı'nda söylediklerim birilerini hoplatmıştı havaya kadar. Yine öyle birhoplatıversem mi?, dedim. Yok, bu sefer gerekmez diye karar vermiştim ama internette bir şey okudum, kanım dondu.

“Ses sanatçısıymış, sanatkarmış. Haşa ben ona şarkıcı diyeyim. Böyle sanatçı olmaz. Bir kadın, bir şarkıcı, onlar öyle diyorsa ses sanatçısı olsun. Demiş ki 'Kurban kesen adamla IŞİD'çinin farkı yoktur.' Ne diyorsanız içinizden deyin. Değerli arkadaşlar, şimdi hanımefendilerden özür diliyorum. Bu sözün sahibi bir kadın olduğu için ifade ediyorum. Şüphesiz şaşkın bir erkek de olabilirdi. Yani siz kurbanlarınızı kestiniz veya kestirdiniz. Bu bir ibadet. Vacip olan bir ibadeti yapıyoruz. Müslümanlık ne zaman var, o zamandan beri kurban ibadeti var.

“Gelişen, kalkınan Türkiye'de, dünyaya parmak ısırtan Türkiye'de, bütün ekonomik göstergelerin, toplumsal göstergelerin Avrupa'nın kat kat önünde olduğu bir Türkiye'de birisi inancımıza hakaret etmek için nasıl bir söz söyleyebilir? Hangi cesaretle? Hangi aymazlıkla?

“Edepten yoksun olmanın derecesi yok. Başbakanımız da geçenlerde birileri için bu lafı kullandı. Bir milletvekili kadın, askere taş atarken görüntülenmişti. Olacak bunlar. Yevm-i beterdeyiz. Kendimiz neyiz, ona bakacağız. Kendi yolumuza daha dik adımlarla daha gür seslerle çıkacağız. Böyle şaşkınlar elbette her toplumda vardır. Onları elbette kötülemek, gözden çıkarmak noktasında değiliz ama hangi düşünceyle bunu inançlı bir topluma karşı birisi söyleyebiliyor? Bundan dolayı da utanıyorum ve herkesten özür diliyorum. Onun özür dilemeye niyeti yok. Biz onun adına, Allah'a çok şükür bu ibadeti layıkıyla yerine getiren herkesten özür dileyeceğiz."

Kaynak: Bianet