14 Mayıs 2011 Cumartesi

BM: Üretilen gıdanın üçte biri çöpe gidiyor


Bu Yiyecek Neden Çöpe Gidiyor?

BM, tüketim için üretilen gıdanın üçte birinin çöpe gittiğini vurguladı

BM Gıda ve Tarım Örgütü'nün İsveç Gıda ve Biyoteknoloji Enstitüsüne yaptırdığı araştırmaya göre, dünyada her yıl 1 milyar tondan fazla gıda çöpe gidiyor.

Araştırmanın sonunda yayımlanan raporda, gelişmekte olan ülkelere, bu miktarda gıda kaybını önlemek için üretim ve dağıtım ağını geliştirmesi tavsiyesinde bulunulurken, gelişmiş ülkelerden israfa son vermesi istendi.

''Küresel Gıda Kaybı ve Gıda Atığı'' adı altında hazırlanan raporda, zengin ülkelerin 222 milyon ton olan atık miktarının Sahra Altı Afrika bölgesinin yıllık gıda üretimiyle aynı olduğuna dikkat çekildi.

Araştırma, en çok çöpe giden ürünlerin meyve ve sebze olduğunu da ortaya koydu.

Araştırmada gıda kaybı ve gıda atığı farklı başlıklar olarak ele alındı. Kayıp, üretim işleme ve dağıtım aşamasında meydana gelirken, atık perakendeciler ve tüketicilerin yenebilir gıdaları çöpe attığı miktar olarak sınıflandırıldı.

Az gelişmiş ülkelerde gıda kaybının en çok olduğu, dolayısıyla teknoloji ve alt yapının geliştirilmesi gerektiği belirtildi. Atığın ise gelişmiş ülkelerin en büyük meselesi olduğu kaydedildi.

Gıda kaybı ve atığının aynı zamanda su, toprak, enerji ve iş israfına yol açtığı, sera gazı salımını artırdığı da vurgulandı.
Kaynak: Habertürk