4 Mayıs 2011 Çarşamba

Baba Pamuk: Oğlumu askerler öldürdü

AMED - Iğdır'da askerlik yaparken intihar ettiği açıklanan Diyarbakırlı Uğur Pamuk'un ailesi çocuklarının öldürüldüğünü belirttiler.

Tezkeresine 40 gün kala intihar ettiği belirtilen oğlu için savcılığa başvurdu

Baba Mehmet Reşat Pamuk Türkiye-Ermenistan sınır karakolunda askerlik yapan 22 yaşındaki Uğur Pamuk'un askerliğini bitirmesine 40 gün kala ölüm haberi geldi.

'ÖLDÜRÜLECEĞİNİ SÖYLEDİ'

Baba Mehmet Reşat Pamuk, acı haberi almadan iki gün önce oğlunun amcasıyla konuştuğunu ve öldürülebileceğini söylediğini belirtti. Pamuk, oğlunun annesine de komutanlardan sürekli baskı gördüğünü defalarca söylediğini kaydetti.

Oğlunun intihar süsü verilerek öldürüldüğünü belirten Pamuk, "Garaja gittik biletini kestim onla beraber Iğdır'a gittim. İntihar süsü verdikleri yere kadar ben elimle götürdüm. Şahsen oğlumu ölüme götürdüm yani. Her akşam telefon açıyordu. Annesiyle, babasıyla, arkadaşlarıyla, amcalarıyla her gün telefonda konuşuyordu. Güler yüzlüydü iyi bir çocuktu. Böyle evine annesine, babasına bağlı bir çocuk nasıl intihar eder" diye konuştu.

SAVCI TEHDİT ETTİ

Uğur'un babası Mehmet Reşat Pamuk, oğlunun ölümünden 6 saat sonra kendilerine haber verildiğini belirterek şöyle dedi: "Iğdır'a gidiyoruz Van'ı geçmişiz orada bir 100 kilometre kalmış. Çocuğumu kaldırmayın diyorum, geleyim cenazemi göreyim ondan sonra Malatya'ya mı gönderiyorsunuz İstanbul'a mı gönderiyorsunuz serbestsiniz. Yeter ki ben cenazemi intihar ettiği yerde göreyim. Önce yok dediler, savcılık devreye girdi, savcıya yalvardım ayağına kapandım. Hatta şu şekilde söyledim ona; 'eğer devlet çocuğuma sahip çıkamıyorsa ben ne yapayım' dedim. Beni tersledi. 'Haddini bil de konuş' dedi."

HİÇBİR İZ YOK

İntihar iddiasına inanmadığını anlatan baba Pamuk, olay ile ilgili birçok soru işareti olduğunu dile getirdi. Oğlunun cesedinin kendisine gösterilmediğini belirten Pamuk, G3 gibi güçlü bir silahın patladığı küçük bir kulübede hiçbir izin olmaması yada camların kırılmamış olmasının dikkat çekici olduğunu söyledi.

Oğlunun görev yaptığı birlikteki komutanların hakaretlerine de maruz kaldığını ifade eden Pamuk, oradaki erlere oğlunu sormak istediğini, hiçbir erin komutanların korkusundan konuşmadığını dile getirdi.

KİMSE BİLGİ VERMEDİ

Pamuk, "Tugay komutanı dedi ki; 'yemekhaneye git Pamuk'un arkadaşlarıyla konuş.' Tamam dedim. Yemekhaneye gittim 30 tane asker varsa 50 tanede subay var. Uğur'un arkadaşı kimdir, dedim. Hiç ses seda çıkmadı. Ondan sonra ben biraz kızdım o anda, bağırdım. Hiç mi arkadaşlığınız olmadı? Hiç mi beraber yemek yemediniz? Susuyorsunuz. Yoksa şu komutanınızdan mı korkuyorsunuz? Ondan sonra onlar Mehmet sen kalk, Ahmet sen kalk dediler. O çocuklar ayağa kalktılar. Çocuklarda onların söylediklerini söylediler" diye konuştu.

SAVCILIĞA BAŞVURDU

Oğlunun ölmeden önce kendisi ve yakınlarıyla yaptığı telefon ve internet kayıtlarının çıkarılması için savcılığa müracaatta bulunduğunu anlatan baba Pamuk, oğlunun baskı altında olduğunun görüşmelerden de anlaşılacağını dile getirdi.

Oğlunun mezarı başında gözyaşı döken anne Sunahat Pamuk ise, oğluyla acı haberi almadan bir gün önce görüştüğünü ve komutanlardan baskı gördüğünü kendisine anlattığını söyledi.

Kaynak: ANF