4 Aralık 2011 Pazar

‘Diyarbakır cezaevinde gayrimüslimler sünnet edildi’

Diyarbakır Cezaevi Gerçeğini Araştırma ve Adalet Komisyonu'nun düzenlediği sempozyumda tanıklığını anlatan Ruşen Aslan, Müslüman olmayan tutukluların Diyarbakır cezaevinde sünnet edildiğini anlattı.

"Orada bulunan gayrimüslimler tespit için bütün erkekler soyundurulup sünnet kontrolü yapılırdı" diyen Aslan, şunları anlattı: "Eğer sünnet olmayan bir erkek tespit edilirse, o otomatikman Ermeni statüsündedir ve ona Ermeni muamelesi yapılır. Ona yapılan işkenceler, angarya daha katmerlidir.

Diyarbakır Cezaevi'nde sünnetsiz olanlardan birer dilekçe alınırdı. Dilekçe aynen şöyleydi: 'Diyarbakır Sıkıyönetim Komutanlığı Askeri Cezaevi Müdürlüğü'ne. Ailemin ihmali nedeniyle şimdiye kadar sünnet olamadım. İdarece sünnetimin yapılmasını arz ederim.' Cezaevinde bulunduğum sırada herkes gibi işkence gördüm. Fakat hiçbir işkence beni bu kadar yaralamadı. Koğuşumuzda bir Keldani bir de Ermeni tutuklu vardı. Onların çektiği acıları ben o zaman gördüm."

Kaynak: ANF