30 Mart 2013 Cumartesi

Trans Kadına Kaplıca da Yasak

Pembe kimliği olan trans bir kadının, Balıkesir'deki kaplıcanın havuzuna girmesine izin verilmedi. Kırancı savcılığa şikayette bulundu.

Balıkesir’e Gönen’de, Dağ Ilıcası Kaplıcası’na giden biri trans, iki kadının havuza girmesi otel yönetimi tarafından engellendi.

bianet’e konuşan İstanbul LGBTT’den Ebru Kırancı, sevgilisi ile birlikte gittiği kaplıcada ayrımcılığa uğradığı için Gönen Savcılığı’na şikayette bulunduğunu belirtti.

Kırancı olayı şöyle anlattı:

“Dün gece sevgilim ile birlikte otele giriş yaptık. Kaydımızı yaptırıp kimliklerimizi verdik. Ardından kadınlar havuzuna girdik. Ancak bu sabah tekrar havuza gittiğimizde, otel müdürü ‘Hayır beyefendi, giremezsiniz’ dedi. Ben de ‘Ne beyefendisi’ dedim, dün kadınlar matinesine gittiğimizi söyledim. Dün hiçbir sorun yaşanmamış olmasına rağmen hakkımızda şikayet olduğunu iddia etti. Erkek olduğumu ve havuza giremeyeceğimi söyledi. Sevgilim de kadın olduğumu anlatmaya çalıştı. Zaten otele kayıt yaptırırken pembe kimliğimi de görmüşlerdi. Benim 15-20 yıldır pembe kimliğim var.

“Üzerimizde bornozla bizi dışarıda beklettiler. Jandarma çağırmalarını istedim, çağırmadılar. Biz de önce jandarma karakoluna, oradan savcılığa gittik. İfade verdik, şikayetçi olduk.

“Ayrımcılığa uğradım. Bu tür söylemler insanları ötekileştiriyor, hedef gösteriyor, nefret suçları böyle işleniyor.” 

Kaynak: Bianet