3 Kasım 2014 Pazartesi

Şerzan Kurt Davası Yeniden Başlıyor

Muğla’da öğrenci Şerzan Kurt’u vurarak ölümüne sebep olan polisin sekiz yıl ceza alıp tahliye edilmesi kararı Yargıtay’dan döndü. Polis Şahin’in yargılandığı dava yarın Eskişehir’de tekrar başlayacak.


Muğla’da polis kurşunuyla öldürülen 21 yaşındaki üniversite öğrencisi Şerzan Kurt ile ilgili davanın yeniden görülmesine başlanacak. İlk duruşma yarın saat 14:00’te Eskişehir 1.Ağır Ceza Mahkemesinde.

Kurt’u öldüren polis Gültekin Şahin 2,5 yıl tutuklu yargılanmış, 7 Eylül 2012’deki son duruşmada sekiz yıl hapis cezasına çarptırılmış ve tahliye edilmişti.

Yargıtay “fiilin kasten işlendiği” ve “polis Şahin’in görevden atılması gerektiği” kararıyla yerel mahkemenin kararını bozdu ve davanın yeniden görülmesine karar verdi.

Ne olmuştu?

Muğla Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü ikinci sınıf öğrencisi Şerzan Kurt, 12 Mayıs 2010'da vuruldu, ağır yaralandı. İzmir Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi'nde 19 Mayıs'ta yaşamını yitirdi.

Kurt'un ölümü ile ilgili olarak Muğla Emniyet Müdürlüğü Güvenlik Şubesi'nde görevli polis memuru Gültekin Şahin tutuklandı.

Şahin hakkında Muğla Ağır Ceza Mahkemesi'nde "olası kasıtla nitelikli insan öldürme" suçundan dava açıldı.

Dava "güvenlik gerekçesiyle" Eskişehir'e nakledildi.

Sanık mı, tanık mı?

Eskişehir 1.Ağır Ceza Mahkemesinde 2,5 yıl tutuklu yargılanan polis Şahin, 7 Eylül 2012’deki son duruşmada suçlu bulunarak sekiz yıl hapis cezasına çarptırıldı.

Mahkeme, polis Şahin’i önce Kurt'u öldürmekten suçlu bularak müebbet hapis cezası verdi.

Daha sonra davanın tanığı Oktay Kebapçı'nın da olay yerinde olduğu ve silahını ateşlediği öne sürülerek, sanık Şahin'e "faile yardım etmekten" ceza indirimi uygulandı.

“Polis olarak ben görevimi yaptım. Üstlerimden gelen talimat ile havaya ateş ettim” diye savunma yapan Şahin tahliye edildi.

Kurt Ailesi'nin avukatı Mustafa Rollas, bianet'e yaptığı açıklamada karara itiraz edeceklerini söylemişti:

“Madem Şahin olayın faili o zaman neden suça yardımdan ceza aldı? Eğer Kebapçı fail ise neden davada sanık değil de tanık olarak bulundu ve mahkeme neden Kebapçı hakkında suç duyurusu yapmadı? Eğer Kebapçı suçluysa Şahin beraat etmeliydi. Zaten Şerzan'da tek kurşun yarası var, ikisi birden fail olamaz.”

Kararı duyan Şerzan Kurt’un babası Ömer Kurt, "Ben zaten bir kere ölmüştüm, bugün ikinci kez öldürdüler beni" dedi, mahkeme önünde "Adalete sığınıyorum, adalet neredesin?" diye feryat etmişti.

Kaynak: Bianet