5 Mayıs 2012 Cumartesi

Didim'de Alevilere tehdit

Aydın'ın Didim İlçesi'ndeki bir apartmanda Alevi iki ailenin evinin kapısı işaretlenip, "Aleviler'e ölüm, Aleviler'i yakın" yazılması yapıldı.


Adıyaman, İzmir, Antep ve Erzincan'ın ardından şimdi de Didim'de Alevilerin evleri işaretlendi.

Hisar Mahallesi 2232 Sokak'ta bulunan Artemis Apartmanı'nda oturan iki Alevi ailenin kapıları işaretlenerek, boyayla yazı yazıldı. Kapılara "Aleviler'e ölüm, Aleviler'i yakın" notu bırakıldı.

Didim Alevi Bektaşi Kültür Merkezi ve Cemevi yetkililerinden Hasan Dikçe, olayın 6 Mayıs Hıdırellez kutlamalarının öncesinde meydana gelmesinin önemli olduğunu belirterek, "Didim'de bugüne kadar birçok inanç ve görüş sorunsuz olarak yaşadı. Bu saatten sonra bu tip olayların yaşanması bizleri endişeye sevk ediyor" dedi.

Apartmanda oturan 7 ailenin bulunduğunu ve bunlardan sadece ikisinin Alevi olduğunu belirten Dikçe, "Olayı her kim ya da kimler yapmışsa apartmanda yaşayanları çok iyi biliyor. Olayın aydınlatılmasını istiyoruz. Bu tip olaylar Alevilere geçmişte yaşanan kötü olayları hatırlattığı gibi turizm ilçesi olan Didim'e de çok zarar verecektir" diye konuştu.

İLK DEĞİL

Son birkaç ayda Alevilere yönelik tehditler başka kentlerde de yaşandı. İlk olarak Adıyaman'da çok sayıda Alevi ailenin kaldığı evler işaretlendi. Ardından İzmir'in Buca ilçesine bağlı Göksu mahallesinde 5 Alevi ailenin evi işaretlendi. Antep'in Şahinbey İlçesi'ne bağlı Ulaş, Kıbrıs ve Onur mahallerinde ise Alevilerin yaşadığı yaklaşık 40 sokağın başına ve evlere kırmızı renkte ve "ö" harfinin altında çift başlı ok ile tek başlı ok işaretleri konuldu. Erzincan'ın Üzümlü ilçesine bağlı Avcılar köyünde, "Kafir Aleviler, hepinizi yakacağız" şeklinde yazılamalar yapıldı.

Didim'de Alevilerden protesto yürüyüşü

Aydın'da yürüyüş yapan Aleviler, provokasyonları protesto ederken, provokatörlerin cüreti Sivas katliamı davasının düşmesi için "hayırlı olsun" diyen Başbakan'dan aldığına işaret etti.


Aydın'ın Didim ilçesinde iki Alevi aileye ait evlerin kapılarına ölüm tehdidi bırakılmasının ardından, Didim Alevi Bektaşi Kültür Merkezi ve Cemevi Derneği üyeleri protesto yürüyüşü düzenledi.

Didim Cemevi Derneği önünde toplanan Aleviler, "Didim Maraş olmayacak","Faşizme karşı omuz omuza" sloganları atarak 19 Mayıs Caddesi'nde yürüyüş düzenledi.

Didim Alevi Bektaşi Kültür Merkezi ve Cemevi Derneği Üyesi Avukat Zekiye Baran, yaptığı açıklamada, iki Alevi ailenin kapılarına çarpı işareti konulduğunu ve ""Alevileri yakın-Alevilere ölüm" yazıları yazıldığını hatırlattı. Bunun bir provokasyon olduğunu belirten Baran, geçtiğimiz günlerde Didim Mavişehir Mahallesi'nde yaşayan bir Alevi ailenin evinin kapısına da işaretler yapıldığını hatırlattı.

FARKLI MAHALLELERDE AYNI BOYALAR KULLANILDI

Her iki mahalledeki boyanın renginin aynı olduğunu kaydeden Baran, "Biz Aleviler geçmişten bugüne kadar sürekli olarak katliamlara maruz kaldık. Ancak her türlü baskı, asimilasyon ve katliam politikalarına karşı bugüne kadar geldik. Bugün Aleviler artık daha bilinçli ve daha örgütlüdür. Yıllardan beri inkarcı ve katliamcı politika ile Alevileri yok etmeye çalışanlar, buna benzer tertip ve provokasyonları geçtiğimiz aylarda Adıyaman'da, Erzincan'da, İzmir'de yapmışlardır. Didim'de yapılan da bunların bir parçasıdır" dedi.

BU CÜRETİ BAŞBAKAN'DAN ALIYORLAR

Provokatörlerin bu cüreti nereden aldıklarını soran Baran, şöyle devam etti: "Bu ülkenin Başbakanı daha dün çıkıp Madımak katillerinin davası düşerken, 'Milletimize hayırlı olsun' dememiş midir? Alevi çocuklarına yıllardır zorunlu din dersi eğitimi vererek asimile edenler, bununla yetinmeyip zorunlu Kur'an derslerini devreye sokmuşlardır ve her fırsatta Alevilerin inanç merkezlerine dil uzatma cüretini göstermişlerdir. Bu tertipçiler bu cüreti işte buralardan almaktadırlar."

Bu provokasyonlara karşı Alevilerin örgütlülüğünü güçlendirmesi gerektiğini söyleyen Baran, "Ve bu ülkede dilinden, dininden, ırkından, inancından, kimliğinden, cinsiyetinden dolayı zulüm gören, yok sayılan tüm kesimlerle birlikte yan yana durarak bu tertip ve provokasyonlara karşı mücadelemizi yükseltmeliyiz" dedi.

Kaynak: ETHA