27 Haziran 2011 Pazartesi

İnan Suver’in serbest bırakılması için imza standı

Vicdani Retçi İnan Suver’le Dayanışma İnisiyatifi, "ben bir suç işlemedim ki, neden cezaevindeyim" diyerek, kaldığı Manisa E Tipi Kapalı Cezaevi'nin koğuşunda yangın çıkaran ve bu nedenle sevk edildiği Manisa Ruh ve Sinir Hastalıkları Hastanesi'nde gözetim altında tutulan vicdani retçi İnan Suver’in serbest bırakılması istemiyle bir imza standı açtı.



Geçen hafta olduğu gibi, saat 17.00-19.00 arasında, İstiklal Caddesi üzerinde bulunan Bekar Sokak girişine kurulan stantda, imza toplanıp, el ilanı dağıtıldı. İnan Suver’le dayanışma için hazırlanan DVD’lerin ve fanzinlerin karşılığında bağış toplandı.

İnan'ı mı çivileyeceksiniz, düzeni mi? -Y. Taylan
Öldürmemek için ölebilir...(Basın)
Remziye Süver: İnan'ın Durumu İyi Değil(Basın)
İnan Suver'e destek için Vicdani reddimi açıklıyorum -L. Alatlı
Vicdani Retçi İnan Suver Derhal Serbest Bırakılsın!-İMZA VER!

A5 boyutunda, arkalı-önlü ve resimli olarak basılıp dağıtılan el ilanının içeriği şöyle idi:

Vicdani Retçi İnan Suver
Derhal Serbest Bırakılsın!..


"23 Temmuz 2001 yılından bu yana ısrarla ve inatla asker edilmek isteniyorum. Oysa ben 3 çocuk babası, inşaat işçisi, kimsenin tavuğuna kış, kimsenin de kedisine pisipisi etmemiş, bilerek ince belli kara karıncayı incitmemiş, hep güçsüzden, hep kaybedenden yana olmuş, futbolda bile hep küme düşme tehlikesinde olan takımları tutmuş, asla kimseye hükmetme derdinde olmayan, aynı zamanda kimsenin de emrine girmeyen, yalnız doğmuş, yalnız gömüleceğini bilen, buna göre yaşamak isteyen biriyim."

2001 yılından beri askerlik yapmamakta direnen, bu nedenle defalarca kaçan, askeri cezaevlerinde hapis yatıp, ağır işkenceler gören, kendi tabiriyle “dengesi” bozulan İnan Suver, 2009 yılında tanıştığı vicdani reddi hemen benimsedi.

5 Ağustos 2010'da polis tarafından gözaltına alınıp, çıkarıldığı askeri mahkeme tarafından tutuklandı. 26 Kasım 2011'de “askeri hizmete uygun değildir” raporu verildi.

Ancak rapor 2008'den itibaren geçerliydi. Dolayısıyla İnan 2008 öncesi “firar”lardan dolayı verilmiş olan 35 aylık hapis cezasını çekmek durumundaydı. Bu nedenle sivil cezaevine gönderildi.

İnan, gözaltına alındığından beri, 10 aydır direniyor. Defalarca açlık grevi yapan, hücreye atılan, “ben bir suç işlemedim ki neden cezaevindeyim” diyerek, kaldığı yarı-açık cezaevinden 1 günlüğüne de olsa firar eden, geçtiğimiz haftalarda koğuşunu yakan ve halen Manisa Ruh ve Sinir Hastalıkları Hastanesinde gözetim altında tutulan İnan için bizler de soruyoruz: 'Askerlik yapamaz' raporu verilen İnan neden hala cezaevinde.

İnan Suver firar dönemindeki sıkıntılarını da şöyle ifade ediyor:
‘Tam 8 yıl 2 ay 13 gündür kaçağım bu süre içerisin de hiç bir gün sigortalı bir işte çalışamadım ehliyette alamadım. Araç ta kullanamadım. Hiç bir an bir polis memurunun yüzüne bakamadım, her gördüğümde korktum. Her asker gördüğümde üzüldüm, hüzünlendim. Hiç bir günün gecesinde sokakta turlayamadım, hiç bir gün meyhaneye, kahvehaneye giremedim. Her sabah dönmemecesine ayrıldım eşimden, evimden, çocuklarımdan. Dostum düşmanım benim bu açığımı bana karşı koz olarak kullandı. Gün geldi haksızlıklar karşısında sustum.’

İnsan öldürmeyi reddettiği için cezaevinde bulunan ve buna karşı direnişini sürdüren İnan'ın şartları ağırlaşmaya devam ediyor. Tüm savaş karşıtlarını, bu konu ile ilgili duyarlılık göstermeye davet ediyoruz.

Türkiye, BM Medeni ve Siyasi Haklar Uluslararası Sözleşmesi'ne taraf olan bir ülke olarak, vicdani ret hakkını tanımakla yükümlüdür. Birleşmiş Milletler Keyfi Tutuklama Çalışma Grubu, vicdani retçi Halil Savda davasıyla ilgili 16/2008 numaralı kararında, vicdani retçilerin hapsedilmesinin keyfi tutuklama teşkil ettiğini söylemektedir. Uluslararası Savaş Karşıtları(WRI), Uluslararası Af Örgütü ve Connection e.V gibi örgütler uluslarası kampanyalar örgütleyip İnan'a destek olmaktadırlar.

Bizler İnan Süver’in vicdani ret hakkını kullandığı için keyfi olarak tutuklandığını, eziyet gördüğünü biliyoruz. İnan Süver’in derhal ve koşulsuz olarak serbest bırakılmasını talep ediyoruz.

Öldürmeyi Reddetmek Suç Değildir!..
Vicdani Retçi İnan Suver'le Dayanışma İnisiyatifi
www.inansuvereozgurluk.com

Kaynak: Savaskarsitlari.org