13 Nisan 2011 Çarşamba

İzmir'de "Yamuk"u Öldürmekten Hapis İstemiyle Dava



Bundan altı ay önce Bornova'da "Yamuk" isimli bir kediyi tekmeleyerek öldüren üniversite öğrencisi Ufuk Günaydın'ın ilk duruşması bugündü. Hakimin rahatsızlığı nedeniyle ertelenen mahkeme, Türkiye'de hayvana şiddet nedeniyle hapis istemiyle görülen ilk dava olması açısından önemli.


İzmir Cumhuriyet Başsavcılığı, Bornova İlçesi'nde altı ay önce bir büfe önündeki kolinin içinde yaşayan "Yamuk" adlı kediyi tekmeleyerek öldüren Ege Üniversitesi öğrencisi Ufuk Günaydın hakkında "mala zarar verme'' suçundan 4 aydan 3 yıla kadar hapis istemiyle dava açılmıştı.

Bugün görülmesi gereken davanın ilk duruşması, hakimin rahatsızlığı nedeniyle ileri bir tarihe ertelendi.

Soruşturma aşamasında savcılığa ifade veren Ufuk Günaydın, olaydan önceki gün köpeği ile aynı yerden geçerken, kedinin köpeğini tırmalayarak yaraladığını söylemişti.


Olay günü, aşırı alkollü şekilde bir arkadaşı ve köpeği ile birlikte kedinin bulunduğu yerden geçtiklerini anlatan Günaydın ifadesinde şöyle demişti:

"O sırada bir kedi hırlaması duyduk. Köpeğimi tırmaladığı gece de aynı sesi çıkarmıştı. Arkadaşım kutunun içinde olduğunu söyledi. Kutunun üç tarafı kapalıydı. Arkadaşıma kutuyu çevirmesini söyledim. Maksadım, kediyi dışarı çıkarıp cezalandırmaktı. Ama arkadaşım kutuyu kaldırırken ürktü, kutuyu tekmeledi. Ben de tekme atarken yere düştüm. Bu duruma iyice öfkelendim. İki kere tekme attım."

Kaynak: Bianet