30 Nisan 2013 Salı

Polise “Neden” Diye Soran Avukata Kelepçe, Darp, Gözaltı

Maçka Parkı’nda sigara içerken sigarasını almak isteyen polise “neden” diye soran Avukat Burcu Özaydın kelepçelenerek ve darp edilerek gözaltına alındı. Arkadaşı Erden Kahveci de karakolda kalorifere kelepçelendi.


Avukat Burcu Özaydın, Maçka Parkı’nda arkadaşlarıyla otururken elindeki sigarasını almak isteyen polise “neden” diye sorduğu için arkadaşı Mustafa Erden Kahveci ile birlikte darp edilerek kelepçelendi ve gözaltına alındı.

bianet’e konuşan Avukat Özaydın, yedi arkadaş parklarda çimlerde otururken sarma sigara içtiğini, bu sırada yanlarına gelen iki polisin sigarayı kendilerine vermesini söylemesi üstüne “neden” diye sorduğunu ve olayın buradan çıktığını söyledi.

Ters kelepçe, darp, gözaltı

Kendisine sigarayı vermesi konusunda ısrar eden polislere kimliklerini sorduklarını ama polislerin kimlik göstermediğini ifade eden Avukat Özaydın, gelişmeleri şöyle özetliyor:




“Polisler sigarayı almak için ısrar edince ben de avukat olduğumu ve böyle bir yetkileri olmadığını söyledim. Polislerden biri ‘Senin avukat olman bizi ilgilendirmez, kimliğini göster’ dedi. Ben de kimliğimi gösterdim. Onun üstüne ‘Avukat olsan da sigarayı alacağız’ dediler.

“Ben de böyle bir şeye hakları olmadığını tekrarladım. Bunun üstüne işlem yapacaklarını ve karakola gitmemiz gerektiğini söylediler. Ben bunu da kabul etmedim ve hukuka aykırı hareket ettiklerini söyledim.

“Polislerden biri üstüme yürüyerek ‘Hakkında işlem yapacağız’ dedi. O sırada Erden Kahveci aramıza girdi ve polise sakin olmasını söyledi. Polis de onu itti. Bu sırada başka polisler de koşarak olay yerine gelince polislerden biri beni işaret ederek ‘Alın şu karıyı’ dedi.

“10-15 kişilik polis grubu etrafımızı sardı ve beni götürmeye kalkıştılar. Bu sırada arbede çıkınca ben ve Erden yere düştük. Arkadan kollarımı kıvırarak ters kelepçe taktılar. Bu sırada Erden’in kaburgalarına da dizleriyle vurarak darp ettiler. Sonra bizi karakola götürdüler.”

Sabaha kadar kalorifere kelepçelediler

Bu sırada polislerin kendisini gözaltına aldığını ama Erden Kahveci’nin refakatçi olarak karakola geldiğini söyleyen Özaydın, olayın aslını sonra anladıklarını belirtiyor.

“Parkta dediler ki, ‘Avukatı alıyoruz, yanında bir kişi gelsin.’ Erden bunun üstüne geldi. Bizi nezarethaneye aldılar. Bu sırada savcıya başvurmuşlar ve savcı da gözaltı kararı vermiş ikimiz için.

“Bir süre sonra beni nezarethaneden çıkarttılar ve avukat görüşme odasına aldılar. Erden’i de nezarette kalorifere kelepçelediler. Sabaha kadar da o şekilde beklettiler. Buna itiraz ettik ama dikkate alınmadı.

“Ben kimlik tespitinin ardından saat gece 03.00 gibi bırakıldım. Bu sırada ben Erden’in durumunu sorunca onun gözaltında kalmaya devam edeceğini söylediler. Ertesi sabah savcı tarafından serbest bırakıldı.”

“PVSK’yı bile aşıyorlar”

Kendilerine polise mukavemet suçlamasıyla işlem yapıldığını ama eylemin polise mukavemet kapsamında değerlendirilebilmesi için cebir veya tehdit olması gerektiğini belirten Avukat Özaydın, baştan sona hukuka aykırı bir uygulamayla karşı karşıya oldukları görüşünde.

“Bize kimliklerini göstermediler, arama kararları yok, herhangi bir açıklama yapmıyorlar. Tamamen keyfi bir uygulamayla karşı karşıyayız.

“Polis kendisine olağanüstü yetki veren Polis Vazife ve Selahiyet Kanunu’na (PVSK) göre bile davranmıyor. Polise ‘neden’ diye sormak bile polise mukavemetten işlem yapılması için yeterli hale geldi.

“Ortada hiçbir sorun yokken çimlerde arkadaşlarımızla otururken otoritelerini uygulama çabasına girdiler ve keyfi davrandılar. Yaptıkları PVSK’ya da yakalama gözaltına alma yönetmeliğine de Ceza Muhakemeleri Kanunu’na da uygun değil.

“Ben avukat olduğumu söyleyip kimliğimi gösteriyorum. Buna rağmen ‘Avukatsan avukatsın’ gibi bir cevapla karşılaşıyorum, birileri ‘Alın lan bu karıyı’ diyebiliyor, üstüne üstlük kelepçe takıp darp ediyorlar.

“Orada yapabilecekleri tek şey, bizi karakola davet etmeleri, gelmememiz noktasında da tutanak tutmak. Ama onlar doğrudan darp ederek ve kelepçeleyerek karakola götürüyor. Ben sadece sigaramı almak isteyen polise ‘neden’ diye sormuştum.

Kaynak: Bianet