5 Ocak 2012 Perşembe

Hapishanede Taciz Şikayeti

Metris'te tutuklu bulunan Kurt, gardiyanların tacizine uğradığını söyleyerek savcılığa şikayette bulundu; hücre cezasıyla karşı karşıya kaldı.

Şafak Kurt, tutuklu bulunduğu İstanbul'daki Metris 2 No.lu Cezaevi'nde bir infaz memurunun cinsel tacize uğradığı gerekçesiyle savcılığa suç duyurusunda bulundu. Bakırköy Cumhuriyet Başsavcılığı'ndan henüz yanıt gelmedi.

28 yaşındaki Kurt, sabah 10:00'da telefon hakkını kullanmak için koğuştan çıktığını o sırada kimliğini yanına almayı unuttuğunu fark ettiğini söyledi.

"O sırada M. isimli infaz koruma memuru 'Kimliksiz çıkamazsın' dedi. Daha önce bu şekilde çıktığımı söyledim ve 'Bu seferlik de çıksam ne olur?' dedim. Kabul etmeyince dolabıma gidip kimliği aldım ve M.'ye gösterdim. Koridorda yürürken arkamdan bağırdığını duydum ama cevap vermedim."

"Telefon görüşmem bittikten sonra koğuş koridoru önünde arama yapılmasını bekliyordum, M. yanıma geldi ve bağırarak 'Ellerini kaldır arama yapacağım' dedi. Kameraların görüş alanı içerisindeydik. Aşağılayıcı, onu kırıcı bir şekilde arama yaptı."

"Bu tacize izin vermeyip geri çekilmeye çalıştım. Yüzüme bakarak, 'Ben başka gardiyanlara benzemem, akıllı olacaksın' diye tehdit etti. Başgardiyan ve diğer infaz koruma memurları bana fiziki saldırıda bulunmaması için M.'yi oradan uzaklaştırdı."

Kurt, Bakırköy Cumhuriyet Başsavcılığı'na yaptığı başvuruda, "Memurluktan aldığı güç ve yetkisi aşarak cinsel tacizde bulunan ve beni tehdit eden M. isimli infaz koruma memurundan şikayetçiyim" dedi.

11 Aralık'taki olayla ilgili iki gün sonra savcılığa dilekçesini ileten Kurt, şikayetinden sonra hapishanedeki baskıların arttığını söyledi.

Kurt, bianet'e yazdığı mektubunda, savcılığa başvurmasının ardından hakkında tutanak tutulduğunu ve tutanakla birlikte iletilen dilekçeyle, kendisine 1-10 gün arası hücre cezasıyla altı ay açık görüş yasağı verilmesinin talep edildiğini ifade etti.

Bunun nedeni olarak da 17 Aralık'ta şikayetinden vazgeçmesini isteyen hapishane müdürü ile infaz koruma memurlarının talebini geri çevirmesini gösteriyor. Kurt, daha önce de bu tür keyfi uygulamalara maruz kaldığını söyledi.

30 Ocak 2009'da tutuklanan ve katıldığı iddia edilen soygunlarla ilgili "organize suç örgütü üyesi olmakla" suçlanan Kurt'un yargılanmasına 14. Ağır Ceza Mahkemesi'nde devam ediliyor.

Kaynak: Bianet