12 Ocak 2012 Perşembe

Bağırmazsan tecavüzcüye ceza yok!

Samsun 1. Ağır Ceza Mahkemesi, mağdurun tecavüz sırasında bağırmamasını gerekçe göstererek sanığı beraat ettirdi.

Samsun 1. Ağır Ceza Mahkemesi, bir tecavüz davasında tartışılacak karara imza attı. Tecavüz mağdurunun "Rezil olmaktan ve işten atılmaktan korktuğum için bağırıp yardım istemedim" diye ifade vermesi üzerine sanık beraat etti.

Atakum İlçesi'ndeki özel bir hastanede temizlik işçisi olarak çalışan evli 2 çocuk annesi Ç.O., yaklaşık 5 ay önce ameliyathanede sterilizasyon bölümünde çalışan evli 2 çocuk babası Hakan Atlı'nın gece nöbetinde ameliyathanede kendisine tecavüz ettiğini belirterek, şikayetçi oldu. Bunun üzerine gözaltına alınan Hakan Atlı, çıkarıldığı nöbetçi mahkeme tarafından tutuklandı.

Hakkında Samsun 1'inci Ağır Ceza Mahkemesi'nde 15 yıla kadar hapis cezası istemiyle dava açıldı. Bugün ikinci kez hakim karşısına çıkan Atlı, ilk celsedeki savunmalarını tekrar ederek, genç kadına bir şey yapmadığını öne sürdü.

Duruşmaya katılan Ç.O. ise, sanığın yalan söylediğini, kendisini uzun süredir taciz ettiğini anlattı. Biberonları sterilize etmek için Atlı'nın çalıştığı 7'inci kata görevi gereği çıkmak zorunda kaldığını belirnten Ç.O. şunları söyledi: "Beni görmek için nöbet saatlerimizi ayarlıyordu. Sterilizasyon makinasının bulunduğu odaya gidince ardımdan gelip, kapıyı kilitliyor ve beni elle taciz ediyordu. Beni sevdiğini ve hoşlandığını söylüyordu. Olay günü 02.00- 03.00 saatlari arasında biberonları steril hale getirmek için odaya girince arkamdan gelip bana sarıldı. Kendisine karşı koymaya çalıştım. Ancak beni kucaklayıp yere yatırdı. Elbiselerimi zorla çıkarıp bana tecavüz etti. Rezil olmaktan, evliliğimin yıkılmasından ve işimden atılmaktan korktuğum için bağırıp yardım istemedim."

Mahkeme Ç.O.'nun bağırıp yardım istememesi, alınan doktor raporunda vücudunda darp ve cebir izlerine rastlanmaması nedeniyle, kendi rızasıyla cinsel ilişkiye girdiğine kanaat getirip, sanığın beraatine karar verdi.

Kaynak: ETHA